Cum se verifică vechimea acumulată
Pentru a putea verifica diverse infromații despre anii acumulați sau dacă angajatorii ne-au plătit contribuțiile este necesar că avem deschis un cont pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).
Din păcate, pe site-ul CNPP contul online se poate deschide numai după ce a fost depusă fizic o cerere la casa de pensii de care beneficiarul aparține.
Cererea se completează cu datele cerute în formularul de creare a contului și care se regăsește pe site-ul CNPP.
Formularul va conține următoarele date de identificare:
Numele și prenumele
CNP-ul
Adresa de e-mail
Act de identitate
- Adresa de domiciliu.
Dupa finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.
După ce documentul este semnat olograf colicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casă teritorială de pensii, împreuna cu actul de identitate în original și copie sau, după caz, cu documentele justificative în original și copie pentru fiecare persoană terță căreia îi va administra contul.
Citește și: Altă categorie de salariați ar putea ieși mai devreme la PENSIE
Cererea va fi procesată si aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator și parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat în cerere.
După ce am obținut datele de acces
După ce au fost primite datele de acces pe e-mail persoana se poate identifica în contul de utilizator din site-ului CNPP. Se va apasa pe butonul pe care scrie ”autentificare”, situat in partea dreapta, sus a paginii site-ului.
Aici se vor introduce numele utilizatorului și parola, iar apoi se va apasă pe butonul pe care scrie tot ”autentificare”.
După acest pas urmează o nouă pagină unde există un meniu în partea stângă unde există și o opțiune care se numește „Datele mele din sistemul public de pensii”.
După accesarea acestei opțiuni se deschide o nouă pagină unde se pot verifica documentele cu stagiile lunare de cotizare înregistrate in evidențele Casei Naționale de pensii începând cu luna aprilie 2001. Există și un document cu stagiile anuale de cotizare începând cu aprilie 2001, depinde ce vrea să verifice utilizatorul.
După selectarea acestei noi opțiuni se poate da click pe butonul nou apărut pe care va scrie ”Generează raport actualizat”.
Mai există o secțiune numită: „Informații din carnetul de muncă”, în cazul în care utilizatorul vrea sp verifice vechimea în muncă anterior termenului aprilie 2001. Și în acest caz va apărea butonul cu „Generează raport actualizat”.
După selectarea opțiunii de generare a raportului vor fi necesare în jur de 15 minute ca acesta să apară în contul solicitantului.
Totodată, solicitantul va primi și un e-amil în care va fi informat că poate descărca raportul ori rapoartele care privesc vechimea în muncă. Documentul va fi disponibil in format PDF chiar în cadrul paginii în care s-a cerut generarea rapoartelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.