Totul datorită procesului de digitizare ale ONRC, un proiect pe care Ministerul Justiției l-a pus în dezbatere publică.
Modificarea extrem de importantă care este propusă și despre care vorbim este aceea că solicitanții nu vor mai fi nevoiți să facă niciun drum la ghișeele ONRC în nicio etapă a procesului de înființare a firmelor, totul putând fi rezolvat online.
Ordinului ministrului justiției nr. 2594/C/2008 propune eliminarea din procesul de înregistrare în registrul comerțului a unor formalități care nu mai prezintă utilitate, în condițiile în care datele pot fi obținute din baza de date a registrului comerțului sau prin mecanisme de colaborare interinstituțională, unele dintre acestea putând constitui și impedimente în transpunerea Directivei Digitalizare.
Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea a scăzut față 2019
Documentele care nu mai trebuie prezentate la înregistrare
dovada rezervarii denumirii - obligația de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este îndeplinită prin grijă personalului personalului oficiului registrul comerțului, în cazurile în care solicitantul indică, în orice modalitate, numărul de înregistrare a acesteia;
actele de înregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice române, pentru care datele pot fi verificate în sistemul informatic integrat al ONRC;
documentele care atestă efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, în cazul declarării patrimoniului de afectatiune, pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și familiale;
hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societății a fondatorilor persoane juridice – informație disponibilă deja în registrul comerțului și care poate fi preluată, la momentul verificării dosarului de înregistrare, prin grijă personalului oficiului registrul comerțului;
certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societăți, emis de o banca sau de camera de comerț competență din țară de naționalitate;
orice documente care au fost anterior depuse și menționate în registrul comerțului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevăzută de lege;
documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse în susținerea unor cereri de înregistrare (certificate de înregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea funcționarii);
copii certificate de pe certificatele de înregistrare a persoanelor juridice care dobândesc calitatea de asociați pentru persoanele juridice române;
actul de înregistrare a persoanelor juridice române care dețîn calitatea de administrator/director/membru al directoratului;
dovadă acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea și lichidarea simultană a unei societăți;
certificatul de deces, în cazul dobândirii de părți sociale prin succesiune, în situația în care s-a prevăzut clauză continuării societății cu moștenitorii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.