Conform legislației în vigoare, angajatele care ajung la vârsta standar de pensionare și îndeplinesc toate condițiile necesare, dar doresc să mai lucreze, trebuie să depună în acest sens o cerere într-un anumit termen. Dacă până acum era vorba de 60 de zile, deputații au decis să reducă această perioadă.
Concret, aleșii au hotărât ca respectiva cerere de continuare a activității să fie înaintată în 30 de zile calendaristice anterior împlinirii condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare.
Citește și Legea Pensiilor. Senatorii aprobă o nouă modificare pentru grupele 1 și 2 Document
A fost introdusă și o altă precizare: cât timp va putea salariata să muncească după depunerea cererii - cel mult trei ani. "Pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile înainte de data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare şi cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi menţinut în aceeaşi funcţie maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de muncă", subliniază proiectul de lege adoptat de deputați.
Deocamdată, noile prevederi nu se aplică, ele intrând în vigoare numai dacă OUG 96/2018 va fi aprobată de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.