Ministerul polonez de Finanțe a cerut celor de la Google să vină cu explicații după ce serviciile gigantului IT au publicat cursuri de schimb eronate, cu mult sub cele ale pieței, pentru moneda poloneză, zlotul.
Cu 23% mai mari
Luni seara, cursurile de schimb publicate de Google au arătat că euro ar valora până la 5,20 zloți, dolarul era plasat aproape de 4,70 zloți, iar francul elvețian în jur de 5,30 zloți, cu aproximativ 23% mai mari decât cursurile lor de pe piața valutară.
Nu intrați în panică!
„Să ne păstrăm calmul. Acest curs de schimb al zlotului care provoacă panică este un fake”, a reacționat ministrul polonez de Finanțe, Andrzej Domanski, pe rețeaua X (fostul Twitter) după publicarea acestor cursuri. „Încă puțin și piețele asiatice se vor deschide, iar situația va reveni la normal”, a adăugat el.
Ce măsuri se iau
Într-o nouă postare pe aceeași rețea X, ministerul de Finanțe a anunțat că a cerut oficial explicații din partea celor de la Google Poland ”după apariția în spațiu public a informațiilor false vizând cursul de schimb al zlotului”. De asemenea, oficialul polonez a recomandat Google să prezinte măsurile pe care le va adopta pentru a evita, pe viitor, apariția unor situații similare.
Nu sunt totdeauna exacte
La rândul lui, purtătorul de cuvânt al băncii centrale poloneze NBP a subliniat apariția ”unui curs de schimb fictiv al zlotului” prezentat pe Google, declarând că datele „publicate de platformă nu sunt întotdeauna exacte”. Google nu a emis niciun comentariu. Potrivit experților, citați de presa poloneză, eroarea ar putea proveni din algoritmul folosit de Google și din analiza sa slabă a datelor de piață care nu a fost actualizată la 31 decembrie și 1 ianuarie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.