Pandemia COVID-19 a ”forțat” retailerii să-și regândească modelele de business și să fie acolo unde consumatorii se simt cel mai în siguranță, online.
Numărul românilor care și-au făcut cumpărăturile online s-a dublat în perioada pandemiei, arată datele Eurostat.
Mulți comercianți din România încă ezită să treacă în online sau nu cunosc toate instrumentele corecte pentru ca o afacerile în mediul virtual să devină de succes. Mai ales că, pe măsură ce oamenii își mută viața pe internet, s-au înmulțit și riscurile de fraudă.
Indiferent de domeniu, companiile au trebuit să se adapteze, de la implementarea unor noi procese până la oferirea de noi produse sau servicii, care să reflecte schimbarea comportamentelor legate de cheltuieli. Probabil cel mai durabil rezultat a fost trecerea la comerțul electronic. Prezența online a devenit factorul cheie pentru a răspunde cerințelor clienților, și chiar pentru a ajunge la unii noi, fapt care se confirmă și în prezent
Magazinele de îmbrăcăminte au fost considerate neesențiale și, prin urmare, au fost deseori închise în timpul carantinei. Întrucât oamenii au fost obligați să rămână acasă, au existat mai puține stimulente pentru a cumpăra haine
Munca de acasă a dus la o „explozie” a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat.
Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (+20%).
Ponderea vânzărilor online, în totalul vânzărilor de retail (n.r. - comerț cu amănuntul) a crescut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.