Vânzările anuale ale IKEA au scăzut cu 5% după ce retailerul suedez de articole pentru casă a redus prețurile în încercarea de a atrage mai mulți cumpărători și de a-și menține cota pe o piață mobilierului în scădere, dar se așteaptă la o redresare anul viitor.
Ingka Group, care deține majoritatea magazinelor IKEA la nivel global, a raportat vânzări de 39,6 miliarde de euro pentru anul său financiar încheiat la 31 august.
„În toate piețele noastre am experimentat o încetinire a economiei și o încetinire a industriei de mobilă pentru casă, aproape simultan”, a declarat Jesper Brodin, CEO al Ingka Group. „Sincer să fiu, nu am mai experimentat așa ceva din 2008”.
Ikea a redus prețurile
După ce a observat un declin al vizitelor în magazine și al cantităților vândute, IKEA a decis să reducă prețurile, ceea ce a stimulat vizitarea și cantitatea de produse vândute, a declarat Brodin.
Ingka Group a declarat că a investit peste 2,1 miliarde de euro în reduceri de prețuri pe toate piețele sale, iar cota sa pe piața globală de mobilă pentru casă a rămas constantă la 5,7%.
IKEA a beneficiat de faptul că gospodăriile au redus prețurile, în condițiile în care încetinirea pieței imobiliare globale a afectat încrederea, a declarat Tolga Oncu, retail manager la Ingka Group.
Pentru 2025, IKEA se așteaptă la o creștere a vânzărilor, deoarece ratele scăzute ale dobânzilor determină mai multe persoane să se mute, ceea ce de obicei determină cumpărarea de paturi, canapele și biblioteci.
Vizitele în magazine au crescut cu 3,3%, la 727 de milioane în acest an, mai lent decât creșterea de 7,4% înregistrată în 2023, iar deschiderile de magazine noi au scăzut la 41, de la 60. Ingka planifică 58 de noi locații în întreaga lume în anul financiar 2025.
Ponderea vânzărilor realizate online a crescut la 28%, de la 26% în 2023.
În acest sezon de sărbători, ca și anul trecut, Oncu se așteaptă ca oamenii să petreacă mai mult timp găzduind acasă decât ieșind în oraș, cu bugete încă constrânse de inflație.
Inter IKEA Group, care deține marca IKEA și fabrică produsele, a raportat vânzări anuale de 45,1 miliarde de euro pentru toate francizele, dintre care Ingka Group este cea mai mare. Aceasta a scăzut cu 5,3% față de 2023, în mare parte din cauza reducerilor de prețuri, deoarece costul materiilor prime, cum ar fi lemnul, a scăzut.
Jon Abrahamsson Ring, CEO al Inter IKEA, a declarat că sunt planificate mai multe reduceri de prețuri pentru anul financiar 2025, care a început la 1 septembrie, dar probabil nu la fel de semnificative.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.