Vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, aproape s-au dublat anul trecut, chiar dacă per ansamblu piaţa auto a rămas la un nivel redus, din cauza perturbării producţiei şi a dificultăţilor economice cauzate de restricţiile COVID-19, transmit Wall Street Journal şi Reuters.
În 2022, au fost vândute în China 5,67 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), subvenţiile acordate de stat şi preţul ridicat al petrolului determinând cumpărătorii să renunţe la maşinile pe benzină şi motorină.
În decembrie, vânzările de automobile pe piaţa chineză au urcat cu 2,4%, la 2,19 milioane de unităţi, cumpărătorii grăbindu-se să beneficieze de subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice, care expirau la 31 decembrie 2022. Pe ansamblul anului trecut, livrările au înregistrat o creştere redusă, de doar 1,6%.
Decizia Chinei de a încheia după mai mult de zece ani programul de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule a forţat producătorii auto, inclusiv Tesla, să acorde discounturi şi mai mari, pentru a menţine ritmul vânzărilor, în condiţiile atenuării cererii.
"Piaţa rămâne la un nivel extrem de redus înaintea Anului Nou Chinezesc", a apreciat Cui Dongshu, secretar general al CPCA, referindu-se la vacanţa de o săptămână care începe în 21 ianuarie. El a previzionat că vânzările de automobile pe piaţa chineză vor rămâne la acelaşi nivel sau vor creşte uşor în 2023.
Analiştii de la J.P. Morgan se aşteaptă la "o perioadă de tranziţie dificilă", în ianuarie şi februarie vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in în China urmând să scadă cu 40% - 60%.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.
Din aceeaşi categorie: Ford construieşte în Turcia o fabrică de baterii pentru vehiculele electrice
ord Motor va încheia un parteneriat cu producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution Ltd pentru construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, renunţând la acordul cu SK Innovation Co, în condiţiile în care producătorul auto american caută să accelereze trecerea la maşini prietenoase cu mediul şi să-şi diversifice aprovizionarea cu baterii, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Ford şi LG Energy Solution intenţionează să semneze un memorandum de înţelegere în următoarele săptămâni, probabil la finalul acestei luni sau la începutul lunii viitoare, susţin sursele.
Producătorul auto american va continua să colaboreze cu divizia de baterii a SK Innovation - SK On - la alte proiecte, inclusiv construirea a două fabrici în SUA şi majorarea capacităţii la fabrica din Ungaria, parte a planului de a produce două milioane de vehicule electrice anual, până la finalul lui 2026.
Facilitatea din Turcia ar urma să fie inaugurată în 2025 şi va avea o capacitate anuală de 30 - 45 GWh, conform unui acord preliminar încheiat între Ford, SK On şi conglomeratul Koc Holding din Turcia.
Presa anunţase anterior că Ford şi SK Innovation au renunţat la planurile care vizau construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, în contextul creşterii dobânzilor la nivel global, dar şi a cererii slabe pentru vehicule electrice în Europa.
Un purtător de cuvânt al Ford a anunţat că proiectul este în grafic, în timp ce reprezentanţii LG Energy Solution nu au dorit să comenteze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.