Vânzările de vehicule electrice au atins un nivel record anul trecut în China

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Vânzările de vehicule electrice au atins un nivel record în 2022.

Vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, aproape s-au dublat anul trecut, chiar dacă per ansamblu piaţa auto a rămas la un nivel redus, din cauza perturbării producţiei şi a dificultăţilor economice cauzate de restricţiile COVID-19, transmit Wall Street Journal şi Reuters.

În 2022, au fost vândute în China 5,67 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), subvenţiile acordate de stat şi preţul ridicat al petrolului determinând cumpărătorii să renunţe la maşinile pe benzină şi motorină.

În decembrie, vânzările de automobile pe piaţa chineză au urcat cu 2,4%, la 2,19 milioane de unităţi, cumpărătorii grăbindu-se să beneficieze de subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice, care expirau la 31 decembrie 2022. Pe ansamblul anului trecut, livrările au înregistrat o creştere redusă, de doar 1,6%.

Decizia Chinei de a încheia după mai mult de zece ani programul de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule a forţat producătorii auto, inclusiv Tesla, să acorde discounturi şi mai mari, pentru a menţine ritmul vânzărilor, în condiţiile atenuării cererii.

"Piaţa rămâne la un nivel extrem de redus înaintea Anului Nou Chinezesc", a apreciat Cui Dongshu, secretar general al CPCA, referindu-se la vacanţa de o săptămână care începe în 21 ianuarie. El a previzionat că vânzările de automobile pe piaţa chineză vor rămâne la acelaşi nivel sau vor creşte uşor în 2023.

Analiştii de la J.P. Morgan se aşteaptă la "o perioadă de tranziţie dificilă", în ianuarie şi februarie vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in în China urmând să scadă cu 40% - 60%.

În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.

 

Din aceeaşi categorie: Ford construieşte în Turcia o fabrică de baterii pentru vehiculele electrice

 

ord Motor va încheia un parteneriat cu producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution Ltd pentru construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, renunţând la acordul cu SK Innovation Co, în condiţiile în care producătorul auto american caută să accelereze trecerea la maşini prietenoase cu mediul şi să-şi diversifice aprovizionarea cu baterii, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Ford şi LG Energy Solution intenţionează să semneze un memorandum de înţelegere în următoarele săptămâni, probabil la finalul acestei luni sau la începutul lunii viitoare, susţin sursele.

Producătorul auto american va continua să colaboreze cu divizia de baterii a SK Innovation - SK On - la alte proiecte, inclusiv construirea a două fabrici în SUA şi majorarea capacităţii la fabrica din Ungaria, parte a planului de a produce două milioane de vehicule electrice anual, până la finalul lui 2026.

Facilitatea din Turcia ar urma să fie inaugurată în 2025 şi va avea o capacitate anuală de 30 - 45 GWh, conform unui acord preliminar încheiat între Ford, SK On şi conglomeratul Koc Holding din Turcia.

Presa anunţase anterior că Ford şi SK Innovation au renunţat la planurile care vizau construirea, în Turcia, a unei uzine de baterii destinate vehiculelor electrice, în contextul creşterii dobânzilor la nivel global, dar şi a cererii slabe pentru vehicule electrice în Europa.

Un purtător de cuvânt al Ford a anunţat că proiectul este în grafic, în timp ce reprezentanţii LG Energy Solution nu au dorit să comenteze. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472365.60RON
1 ETH = 15718.34RON
1 LTC = 431.30RON
1 XRP = 6.89RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel