Această creștere se datorează unei redresări de pe piețele emergente, arată datele Counterpoint Research, conform CNBC.
Tranzacțiile au crescut cu 5% de la an la an în octombrie, potrivit raportului.
"Creșterea a fost condusă de piețele emergente, cu o redresare susținută în Orientul Mijlociu și Africa, revenirea Huawei în China și debutul sezonului festiv în India", a declarat firma de cercetare. Piețele dezvoltate, cu o saturație relativ mai mare a smartphone-urilor, au înregistrat o redresare mai lentă, a adăugat aceasta.
Huawei a înregistrat cea mai rapidă creștere dintre producătorii de smartphone-uri din China în trimestrul al treilea, după ce firma a lansat în septembrie smartphone-ul Mate 60 Pro, care a stârnit un mare interes din partea consumatorilor datorită procesorului său avansat.
De asemenea, luna octombrie a înregistrat cele mai mari vânzări lunare de smartphone-uri din ianuarie 2022, potrivit raportului.
Lansarea iPhone 15 la sfârșitul lunii septembrie a contribuit, de asemenea, la susținerea vânzărilor de smartphone-uri. "În comparație cu anul trecut, lansarea a fost amânată cu o săptămână, ceea ce a însemnat că efectul vânzărilor noului iPhone a fost resimțit în octombrie", a declarat Counterpoint Research.
De unde a pornit declinul
Vânzările globale de smartphone-uri au fost afectate de penuria de componente, de acumularea de stocuri și de ciclurile de înlocuire a acestor produse.
"Aceste probleme au fost agravate de un mediu macroeconomic incert și, ca urmare, vânzările globale de smartphone-uri au scăzut de la an la an în fiecare lună timp de mai bine de 2 ani", conform aceleiași surse.
Firma de cercetare în domeniul tehnologiei Canalys a declarat luna trecută că declinul vânzărilor globale de smartphone-uri a încetinit, livrările din trimestrul al treilea scăzând cu doar 1%, comparativ cu un declin de 10% în trimestrul precedent.
"Cererea în creștere pentru oferte noi pe piețele emergente propulsează mărcile pe măsură ce se apropie sezonul sărbătorilor", a declarat Sanyam Chaurasia, analist senior la Canalys.
Topul celor mai vândute telefoane
Samsung a continuat să conducă piața globală de smartphone-uri în trimestrul al treilea, cu o cotă de 20% din totalul vânzărilor de smartphone-uri, potrivit datelor Counterpoint Research. Apple s-a clasat pe locul al doilea, cu o cotă de piață de 16%, urmată de mărcile chinezești Xiaomi (12%), Oppo (10%) și Vivo (8%).
Counterpoint Research se așteaptă ca piața globală de smartphone-uri să crească în continuare în trimestrul al patrulea.
"După o creștere puternică în octombrie, ne așteptăm ca piața să crească de la an la an și în trimestrul IV 2023, punând piața pe calea unei redresări treptate în trimestrele următoare", a declaran compania de cercetare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.