Majoritatea producătorilor de jucării caută să încheie acorduri de licență cu diferite francize cinematografice pentru a crea produse care să atragă anumiți fani. Anul trecut, cel mai mare producător de jucării din lume după capitalizarea de piață, Mattel, a ales o cale diferită, lansând filmul Barbie, care a ajuns pe primul loc în box office-ul mondial, cu vânzări brute de peste 1,44 miliarde de dolari. De asemenea, filmul a susținut vânzările de păpuși Barbie. Dar, după un an, acesta nu mai este o știre, iar efectele sale asupra vânzărilor de păpuși se estompează.
Filmul Barbie este al 15-lea în box office-ul mondial din toate timpurile, după încasări. Primul este Avatar cu 2,93 miliarde de dolari, urmat de Avengers Endgame cu aproape 2,8 miliarde de dolari, Avatar: The way of water cu 2,3 miliarde de dolari și Titanic cu 2,26 miliarde de dolari.
Producția cinematografică a contribuit foarte mult la vânzările de păpuși Barbie și a creat oportunități pentru colaborări cu alte produse de consum, având peste 165 de parteneriate rezultate ca urmare a succesului său la public. Dar, un an mai târziu, încasările brute ale păpușii Barbie în trimestrul al doilea au scăzut cu 6% față de același trimestru din 2023. De aceea, este clar că în prezent cererea este în scădere și vânzările se normalizează după hype-ul indus de premiera filmului din iulie anul trecut. În ciuda scăderii, Mattel a depășit performanțele industriei și și-a menținut poziția de lider în categoria păpușilor, la nivel mondial.
În timp ce compania a fost foarte clară în strategia sa de a crește business-ul cu jucării și de a de a se implica în industria divertismentului pentru a valorifica întregul potențial al mărcilor sale, investitorii se întreabă ce urmează? Cu siguranță Barbie se va întoarce pe ecrane în această toamnă, dar confirmat este doar un nou serial animat pe Netflix. Deși publicul așteaptă o continuare a filmului, deocamdată, nu s-a luat o decizie legată de Barbie 2. Regizoarea Greta Gerwig a declarat însă că nu respinge posibilitatea și că dorește să facă filmul.
În ciuda succesului filmului și a dominației în segmentul jucăriilor, prețul acțiunilor Mattel a scăzut cu aproape 11% în ultimele 12 luni. Însă o știre Reuters conform căruia o companie de investiții, L Catterton, ar putea fi interesată de o preluare a Mattel a urcat prețul acțiunii cu aproape 17% în ultimele cinci zile.
_
Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în zona de Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi .la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.
Despre eToro Group
eToro este o platformă socială de tranzacționare și investiții care le permite utilizatorilor să își dezvolte cunoștințele și veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori. eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. În prezent, eToro este o comunitate globală cu peste 35 de milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate urma strategiile celor care au avut cel mai mare succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține și vinde cu ușurință active, își pot monitoriza portofoliul în timp real și pot efectua tranzacții oricând doresc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.