Vânzările de automobile noi în Rusia au scăzut cu 62,8% în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2021, industria auto a ţării continuând să fie afectată de sancţiunile occidentale, arată datele Association of European Businesses (AEB), care reprezintă companiile auto prezente pe piaţa rusă, transmite Reuters.
Luna trecută, au fost vândute pe piaţa rusă 45.228 vehicule, comparativ cu peste 120.000 în octombrie 2021. De asemenea, în perioada ianuarie-octombrie 2022, vânzările de maşini noi au scăzut cu 60,8%, la 502.474 unităţi.
Vânzările de automobile noi produse în Rusia au scăzut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către trupele ruseşti, în 24 februarie, sancţiunile limitând accesul la componente, iar mulţi producători auto străini şi-au suspendat operaţiunile în Rusia.
Conform datelor analizate de Reuters, vânzările de maşini second hand înregistrează creşteri, iar vehiculele din Japonia reprezintă mai mult de trei sferturi din importuri.
După începerea conflictului din Ucraina, Association of European Businesses (AEB) şi-a revizuit previziunile privind vânzările de maşini noi în 2022, estimând un declin de aproximativ 50%, de la un avans de 3,3%.
Citeşte şi: Renault a prezentat strategia până în 2025
Producătorul auto francez Renault SA a anunţat marţi că intenţionează până în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de 8%, datorită planului de a scinda activităţile sale din domeniul motoarelor pe combustie de afacerea specializată pe vehicule electrice, deşi planul trebuie să primească undă verde de la partenerul de alianţă Nissan, transmite Reuters.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Marţi, Renault şi-a stabilit obiectivul de a ajunge până în 2025 la o marjă operaţională de 8%, nivelul urmând să crească la peste 10% în 2030, de la 5% previzionat pentru acest an.
Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".
Investitorii aşteaptă detalii privind strategia Renault, dar în comunicatul de marţi dimineaţă producătorul auto francez a anunţat doar că negocierile cu Nissan sunt în derulare.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. Renault ar dori ca Nissan să investească în viitoarea sa divizie de vehicule electrice, în timp ce Nissan vrea ca Renault să îşi reducă participaţia pe care o deţine la constructorul nipon, de la 43% până la 15%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.