Vânzările de mașini noi electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 12% în luna mai față de aceeași luna a anului precedent.
Germania a condus aceste scăderi, cu 30% în mai, potrivit datelor furnizate joi de organismul european al industriei auto.
Germania, cea mai mare piață de vehicule electrice din blocul comunitar, a pus capăt în mod anticipat, în decembrie, subvențiilor pentru achiziționarea de mașini electrice, ca parte a unui acord de ultim moment privind bugetul pentru 2024. În prezent, a înregistrat un declin de 16% al vânzărilor de mașini electrice de la începutul anului până în prezent, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 3% în mai față de aceeași lună din 2023, a doua scădere din acest an, și au scăzut cu 2,6% la nivelul UE, al Marii Britanii și Asociației Europeane a Liberului Schimb (AELS) comasat, a precizat ACEA.
Drept urmare, companiile auto din toată lumea se concentrează acum pe producția unor modele electrice cu prețuri mai accesibile.
Pentru a proteja producătorii autohtoni de un aflux de importuri ieftine de mașini electrice, Comisia Europeană a declarat săptămâna trecută că va impune taxe provizorii de până la 38,1% pentru aceste modele fabricate în China, începând cu luna iulie.
Constructorul american de automobile electrice Tesla a declarat săptămâna trecută că se așteaptă să majoreze prețul Modelului 3 fabricat în China atunci când măsurile UE vor intra în vigoare. Compania lui Elon Musk a înregistrat o scădere de 34,2% a vânzărilor din luna mai în UE.
Potențialul variantei hibrid
Stagnarea actuală a pieței de vehicule electrice a fost anticipată de ani de zile, dar vânzările ar trebui să se relanseze începând cu 2025, când vor intra în vigoare următoarele obiective UE privind emisiile auto, a declarat joi, într-o informare, grupul european de campanie Transport & Environment (T&E).
Vehiculele electrificate, hibride au reprezentat 48,9% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din UE în luna mai, în creștere de la 46,2% cu un an înainte.
În timp ce cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 12,5% de la 13,8% în mai 2023, cea a modelelor hibride a crescut la 29,9% de la 25%.
Înmatriculările totale în UE pentru Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna mai, în timp ce Stellantis și Renault au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 6,9% și, respectiv, 5,4%. Vânzările Toyota au crescut cu 13%, arată datele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.