Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat în august un avans de 16,8%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,9%, de la 4,3%, în perioada similară din 2021, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate vineri.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Luna trecută, în Europa, au fost înmatriculate 36.456 de autoturisme Dacia, comparativ cu 31.212 de unităţi înregistrate în august 2021.
Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în august, de la creşteri de 16% la Mercedes-Benz, de 12,6% la Ford, de 11% la grupul Stellantis şi de 6,3% la grupul Volkswagen, la o scădere de 4,8% în cazul grupului Renault.
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un avans de 17,3% în Europa, în primele opt luni din 2022, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,2%, de la 3,2%.
Un număr de 306.664 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate, din ianuarie şi până la finele lunii august, în acest an, în Europa, comparativ cu 261.355 de exemplare, în perioada similară din 2021.
Toţi marii producători auto s-au confruntat cu scăderi ale vânzărilor, în primele opt luni din 2022, de la 17,6% la Grupul Stellantis, 16,4% în cazul grupului Volkswagen, 13,3% la Ford, până la 9,1% la Mercedes-Benz şi 5,5% la Grupul Renault.
Citeşte şi: Înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 22,5% în România, în august
Înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 22,5%, în România, la nivelul lunii august din acest an, faţă de perioada similară din 2021, marjă în care, însă, autoturismele noi au înregistrat un salt de 5,2%, reiese din analiza de piaţă publicată, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"După evoluţia importantă a primelor luni, august 2022 vine cu o scădere de 22,5% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creştere de la începutul acestui an. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna august 2022 este în creştere cu 10,9% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 47,4% în scădere faţă de august 2019 (...)", menţionează sursa citată.
Conform APIA, în piaţa naţională, Top 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după opt luni din 2022, este condus de Dacia - cu 24.412 de unităţi, urmată de Ford (8.198), Toyota (7.243), Renault (6.634), Hyundai (6.607), Volkswagen (5.884), Skoda (5.508), Mercedes Benz (4.699), Peugeot (2.832) şi Kia (1.982).
Autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total, au consemnat, în luna august 2022, un volum de 12.448 de unităţi, cu 22% mai puţin decât în luna similară din 2021. La nivelul primelor opt luni ale anului în curs, creşterea este de 5,2% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu 44,5%, în creştere cu 0,7% faţă de 2021, urmat de Clasa C (26%, -1,9%) şi Clasa B (17,5%, -3,3%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 3,3% faţă de perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 65,7%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 33,6%, raportat la perioada de referinţă, cu o cotă de 13,6% din total.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, după opt luni din 2022, o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 7% şi 5.773 de unităţi cota deţinută de motoarele diesel. Autoturismele full electrice deţin o cotă de 7,8% din piaţă, în perioada analizată, faţă de anul 2021 când reprezentau doar 2%.
"Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele "verzi" au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+89,3%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+309,8%) şi a celor plug-in hybrid (+59,6%)", notează APIA.
În clasamentul celor mai vândute autoturisme 100% electrice pe primul loc se află Dacia Spring, cu 3.526 unităţi (creştere de 54 ori faţă de primele opt luni din anul trecut), urmat de Tesla Model (3.340 unităţi), Volkswagen e-UP! (332), Hyundai Kona (299) şi Renault Zoe (179).
Pe segmentul autoturismelor Plug-in, în top de află: Ford Kuga - cu 271 unităţi (+129,7%), Renault Captur (181 de unităţi, -5,7%), Mercedes Benz GLE (172 de unităţi, +72%), Hyundai Tucson (152 de unităţi, +72,7%) şi Mercedes Benz GLC (150 de unităţi, +22%).
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota Corolla - cu 1.704 de unităţi (+13,1% faţă de 2021), apoi Toyota C-HR - cu 1.390 de unităţi (+5,9%) şi Toyota RAV4 - cu 1.129 de unităţi (+15,9%).
În primele opt luni ale anului în curs, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice (58% din total), diferenţa de 42% fiind în dreptul persoanelor fizice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.