Publicitate
Gigantul francez LVMH a raportat marți o scădere de 3% a vânzărilor în trimestrul al treilea, primul declin al vânzărilor trimestriale de la pandemie, în condițiile în care creșterea prețurilor și incertitudinea economică au reținut cumpărătorii.
Veniturile celui mai mare grup de lux din lume au fost de 19,08 miliarde de euro pentru perioada iulie - septembrie, o scădere de 3%, eliminând efectul valutelor, al achizițiilor și al cesionărilor, relatează Reuters.
Conform Barclays, cifra a ratat estimarea consensuală de creștere făcătă de analiști de 2%.
Divizia de modă, care găzduiește mărcile Louis Vuitton și Dior, a raportat un declin de 5%, cu mult sub estimările analiștilor pentru o creștere de 4%, și primul declin pentru această divizie din 2020, în plină pandemie.
Moda și articolele din piele reprezintă aproape jumătate din veniturile LVMH și aproape trei sferturi din profitul său recurent.
Investitorii au devenit precauți în ceea ce privește sectorul bunurilor de lux de când creșterea cheltuielilor după pandemie și-a pierdut avântul anul trecut, apetitul chinezilor pentru moda de lux fiind o sursă majoră de îngrijorare. Criza imobiliară din țară a afectat încrederea cumpărătorilor, iar speranțele că măsurile guvernamentale de stimulare ar putea reaprinde rapid entuziasmul pentru mărfurile de lux nu s-au concretizat încă.
Chinezii și bunurile de lux
Acțiunile LVMH se află în scădere pentru că investitorii consideră că gigantul francez ar putea fi următoarea țintă a Beijingului pentru represalii, în urma deciziei UE de a aplica tarife pentru vehiculele electrice din China, dar analiștii spun că o astfel de mișcare este puțin probabilă.
Până în prezent, măsurile luate de China în actuala dispută comercială cu UE au vizat brandy-ul, carnea de porc și lactatele, toate acestea fiind industrii importante pentru Franța, care a făcut lobby pentru impunerea de tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China și importate în UE.
Jacques Roizen, director general al departamentului de consultanță pentru China al Digital Luxury Group, a declarat că vizarea produselor de lux în China ar fi contrară politicilor favorabile în mod constant pentru firmele de lux din a doua cea mai mare economie a lumii, unde Beijingul este dornic să păstreze mai multe cheltuieli de lux, mai degrabă decât să vadă consumatorii săi cheltuind pe piețele de peste mări.
Livrările de brandy francez către China au atins 1,7 miliarde de dolari anul trecut și au reprezentat 99% din importurile țării de băuturi spirtoase, în timp ce 11 miliarde de euro în bunuri de lux europene au fost importate în China anul trecut.
Însă dimensiunea industriei bunurilor de lux ar putea face din aceasta o țintă mai puțin probabilă pentru Beijing, potrivit lui Albert Hu, profesor de economie la China Europe International Business School din Shanghai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.