În primele trei luni din acest an, comenzile totale au scăzut la 95 de aeronave, de la 180 în perioada similară din 2018, în timp ce livrările de avioane 737 au scăzut la 89, de la 132 în urmă cu un an. În martie, nu a existat nicio comandă pentru un nou avion MAX, a informat gigantul american.
Declinul comenzilor arată că operatorii aerieni aşteaptă să vadă cum va ieşi Boeing din cea mai gravă criză cu care s-a confruntat de la înfiinţarea companiei.
Citește și: Scandal! SUA amenință UE. În joc este viitorul Airbus!
737 MAX, o nouă variantă din familia 737, este esenţial în lupta strânsă pentru cucerirea titlului de cel mai mare producător de aeronave din lume, pe care îl dispută cu rivalul european Airbus.
Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit în martie la sud-est de Addis Abeba, la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar în care a fost implicat un avion de acelaşi tip care aparţinea companiei Lion Air în Indonezia, soldat cu 189 de morţi. În urma ambelor catastrofe nu au fost găsiţi supravieţuitori.
După prăbuşirea avionului etiopian, toate ţările au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.