Producătorul de componente auto, care concurează cu Joyson Safety Systems şi ZF TRW, a raportat un profit operaţional de 173 milioane de dolari în primul trimestru din 2019, în scădere de la 243 milioane de dolari anul trecut, în timp ce analiştii se aşteptau la 212 milioane de dolari.
Profitul grupului suedez a fost afectat de costuri excepţionale de peste 20 de milioane de dolari din cauza problemelor înregistrate cu forţa sa de muncă din Mexic. Între timp conflictul a fost soluţionat şi producţia din Mexic a revenit la un nivel normal.
Citește și: Producătorii auto, trași pe sfoară de furnizori
În schimb, Autoliv şi-a menţinut obiectivul de a înregistra anul acesta o marjă ajustată de profit de 10,5% şi o creştere organică a vânzărilor de 5%, peste estimările analiştilor, care se aşteaptă la marjă ajustată de profit de 10,3% şi o creştere a vânzărilor de 4,2%.
Acţiunile Autoliv au urcat vineri cu 3%, la Bursa de la Stockholm după publicarea rezultatelor financiare.
Pe piaţa românească activează şi producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, care este al doilea mare exportator din industria componentelor auto din ţară. Aproape 11.000 de români lucrează în fabricile Autoliv din Braşov, Sf Gheorghe, Lugoj, Reşiţa şi Oneşti. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbag-uri şi volane pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.