Youva Hadjali, care lucrează pentru serviciul de închiriat trotinete electrice Lime, se afla vineri cocoţat pe malurile Senei, la umbra Turnului Eiffel, şi scotea din apă trotinete acoperite cu noroi. În pantaloni scurţi, pantofi sport şi hanorac, el a aruncat în apă o frânghie cu cârlig metalic la un capăt până a agăţat o trotinetă pe care a tras-o apoi la suprafaţă. În trei ore, el şi colegii săi au recuperat 15 trotinete electrice, acoperite cu noroi şi alge.
"De obicei, tragi şi o scoţi afară", a spus Hadjali. Una dintre trotinete, însă, l-a înfrânt; ghidonul său era înfipt în plăcile de ciment şi a trebuit lăsat acolo.
Potrivit Lime, unele dintre trotinetele recuperate pot fi reciclate.
Patrula de recuperare a trotinetelor este o consecinţă a exploziei la nivel mondial a numărului acestor dispozitive electrice de deplasare închiriate, ce au contribuit la transformarea mobilităţii urbane, dar care au provocat, totodată, o reacţie negativă din partea unor cetăţeni, nemulţumiţi că străzile din oraşele lor s-au umplut de astfel de obiecte parcate neglijent sau aruncate.
Reguli de circulație pentru trotinete. Ce amenzi sunt prevăzute
"Merg în fiecare zi pe lângă Sena şi în ultimii doi ani a devenit foarte murdară", a declarat o locuitoare din Paris, Corinne Ducrey, care îl privea pe Hadjali şi colegii săi în timp ce scoteau din apă trotinetele. "'Este o idee foarte bună. Ar trebui să educăm oamenii astfel încât trotinetele electrice să nu sfârşească în Sena", a adăugat pariziana.
În Paris, există aproximativ 20.000 de trotinete electrice disponibile pentru închiriere, furnizate de o duzină de companii, notează Reuters. Primarul oraşului, Anne Hidalgo, le-a descris drept "anarhice", iar ministrul Transporturilor, Elisabeth Borne, a spus că oraşul se confruntă cu "legea junglei".
Pentru a încerca să restabilească controlul, autorităţile au început în acest an să impună operatorilor o taxă pentru închirierea trotinetelor electrice şi să mărească amenzile acordate pe loc utilizatorilor surprinşi parcând aceste dispozitive în locuri nepermise sau circulând pe trotuare.
Lime a înfiinţat o echipă de lucrători, numită patrulă urbană, care curăţă străzile şi căile navigabile din Paris de trotinetele electrice parcate necorespunzător sau aruncate.
"Colaborăm îndeaproape cu primăria pentru că trebuie să avem o relaţie bună cu aceasta", a declarat şeful echipei, Sonthay Detsaboun. "De aceea am creat patrula urbană", a adăugat el.
Franţa a legalizat vineri utilizarea trotinetelor electrice şi a dispozitivelor similare, însă a interzis conducerea acestora pe căile pietonale, autostrăzi şi drumuri rurale. Un decret publicat vineri le defineşte drept ''dispozitive motorizate personale de deplasare'' şi limitează viteza maximă permisă la 25 de kilometri la oră. Acestea pot fi utilizate în mod normal doar pe pistele de biciclete şi pe arterele unde limita maximă de viteză este de 50 de kilometri la oră sau mai puţin. Utilizatorii trotinetelor electrice trebuie să aibă 12 ani sau peste această vârstă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.