Această scădere cu 3% a valorii brandului de țară face ca România să coboare în 2019 de pe poziția 43, la care era cotată în 2018, până pe poziția 47, fiind vecină de clasament cu Africa de Sud (46), Noua Zeelandă (45) și Kazahstan (44).
Toamna se numără grijile. Vremuri tulburi pentru economia României
De cealaltă parte, în ceea ce privește evoluția forței brandului, România se află pe poziția 10, cu o creștere de 3,8 puncte, ceea ce ne-a adus o îmbunătățire a ratingului de la A la A+. Totuși, vecinii bulgari au avut o evoluție mai bună decât noi, situându-se pe poziția 8, cu o creștere de 4,3 puncte.
Pe primul loc în clasamentul țărilor cu cea mai mare valoare a brandului de țară se află Statele Unite ale Americii, acesta fiind evaluat la 27 de trilioane de dolari în 2019, înregistrând astfel o creștere de 7,2% față de anul anterior. Pe poziția a doua se află China, cu peste 19 trilioane de dolari, după o creștere incredibilă de 40% față de anul anterior.Podiumul este completat de către o țară membră a Uniunii Europene, respectiv Germania, cu o valoare a brandului estimată la 4,8 trilioane de dolari, în scădere cu 5,7% față de anul anterior.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.