FIFA a anunțat joi că gigantul petrolier saudit Aramco va deveni "partener global de marcă" până în 2027. Acordul pe patru ani, a cărui valoare nu a fost dezvăluită, permite companiei de stat din Arabia Saudită să devină partener al FIFA cu drepturi extinse, acoperind mai multe evenimente, inclusiv Cupa Mondială masculină din 2026 (SUA, Canada, Mexic) și Cupa Mondială feminină din 2027.
Monarhia din Golful Persic, bogată în petrol, dar deseori criticată pentru încălcarea drepturilor omului și lipsa măsurilor de protecție a mediului, investește de ani buni miliarde de dolari în sportul mondial (golf, fotbal, box, raliuri, F1, tenis), în cadrul unei strategii care se încadrează în politica de influență condusă de prințul moștenitor Mohammed bin Salman, în proiectul larg de viziune "Vision 2030", care vizează transformarea regatului într-o țară axată pe afaceri și turism și reducerea dependenței de veniturile din petrol.
"Acest parteneriat va ajuta FIFA să organizeze cu succes competițiile sale majore în următorii patru ani și, la fel ca toate celelalte acorduri comerciale ale noastre, ne va permite să sprijinim și mai mult cele 211 asociații membre", a declarat Gianni Infantino, președintele FIFA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.