Adina Vălean a prezentat o serie de aspecte privind Strategia Comisiei Europene pentru o Mobilitate Sustenabilă şi Inteligentă, adoptată în decembrie anul trecut.
Potrivit acesteia, orice sistem de mobilitate şi transport trebuie să fie multimodal, digital, interoperabil şi integrat. De asemenea, transportul rutier va rămâne o parte centrală a mixului de transport pasageri - mărfuri.
"Pentru a sprijini electrificarea acestuia trebuie să îmbunătăţim urgent infrastructura de realimentare cu energie electrică a Europei. Ne-am angajat să punem în funcţiune, până în 2025, în întreaga Europă, un milion de puncte pentru încărcare şi realimentare pentru maşini şi camioane", a precizat ea.
Citește și: China. Ciobanul erou, care a salvat șase alergători de la îngheț. FOTO
"Un sistem de mobilitate şi transport durabil este un catalizator pentru atingerea obiectivului stabilit în Green Deal, acela de a deveni primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Acest lucru pentru transporturi înseamnă o reducere de până la 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră provenit din transport, acest lucru până în 2050", a afirmat Adina Vălean.
În ceea ce priveşte diferitele moduri de transport, Comisia Europeană pune accent pe calea ferată, atât pentru pasageri, cât şi pentru marfă.
"De asemenea, vizăm o creştere cu 50% a mărfurilor transportate pe calea ferată, tot până în 2030. Vrem o creştere cu 25% a transportului pe căi navigabile interioare şi a transportului maritim pe distanţe scurte, până în 2030, şi 50% până în 2050", a completat Adina Vălean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.