Cei care au dorit să-şi petreacă Revelionul la schi în Bulgaria şi-au rezervat cu câteva luni bune în avans vacanţa datorită cererii crescute pentru Bansko şi Pamporovo, unde numărul de turişti străini este în creştere de la an la an.
Voucherele de vacanţă au fost folosite de români şi pentru a-şi cumpăra vacanţe de sfârşit de an în staţiuni balneare, dar şi în cele montane, mai puţin tradiţionale până în acest an - Breaza, Câmpina, Valea Doftanei, Cheia, Moeciu, Fundata.
"Vacanţele din perioada Sărbătorilor de iarnă au avut, în acest an, în general, tarife mai ridicate, iar tendinţa este de creştere a bugetului alocat faţă de anul trecut, fiind cu aproximativ 10-15% mai mare. Bugetul mediu alocat unei vacanţe în străinătate a fost de 3.000 euro/persoană, variind în funcţie de destinaţia aleasă şi tipul de vacanţă. S-au cumpărat vacanţe la 2.500 euro pentru un sejur de relaxare, până la 4.000-5.000 euro şi chiar mai mult, pentru un circuit mai complex, în care explorezi mai multe destinaţii şi care include mai multe activităţi", a precizat Daniela Shah, coproprietar & Strategy manager Eturia.
Citește și:
Cea mai ieftină vacanţă în destinaţii exotice a fost în Maroc, 13 zile, pentru care o familie de 2 persoane a plătit 3.100 euro. La polul opus, Daniela Shah menţionează clienţii care au ales pentru vacanţa de sărbători cu familia un circuit personalizat în Hong Kong, Maldive şi Japonia, cu activităţi deosebite incluse, hoteluri de 5 stele şi transferuri private, cu un buget de peste 15.000 euro/persoană.
"În perioada sărbătorilor avem turişti de toate vârstele - familii de tineri între 25-40 ani, cu 1-2 copii, dar avem din ce în ce mai mulţi turişti peste 55 de ani. Anul acesta, clienţii noştri au ales vacanţe variate, de la sejururi pe plajă în Mauritius, Maldive, Republica Dominicană sau Zanzibar, la circuite de grup cu însoţitor sau croaziere, dar avem şi turişti care au preferat circuite personalizate, cu servicii private", a spus Daniela Shah.
Aceasta precizează că atunci când îşi aleg o vacanţă în destinaţii exotice, românii sunt atenţi şi la durata unei escale, factor care influenţează destul de mult decizia de achiziţie. Clienţii sunt mult mai atenţi la durata zborurilor, fiind dispuşi să plătească mai mult pentru a evita timpul pierdut în aeroport, au chiar preferinţe legate de companiile aeriene şi aleg zborurile cu escală mai scurtă, mai ales când este vorba despre călătoriile cu copiii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.