Unul dintre principalele motive este refuzul statului de a cumpăra activele companiei japoneze Toyota. Acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al Ministerului Industriei și Comerțului.
"În parte, Ministerului Industriei și Comerțului informează că, după oprirea producției, uzina se află într-o procedură de conservare, însă, împreună cu autoritățile locale din Sankt Petersburg, se elaborează posibile opțiuni pentru dezvoltarea locului de producție”, spun oficialii care au mai informat că Ministerul Industriei și Comerțului din Federația Rusă nu intenționează să achiziționeze uzina.
Anterior, șeful Ministerului Industriei și Comerțului, Denis Manturov, a anunțat că nu există discuții cu privire la achiziționarea întreprinderii cu o companie japoneză.
Anterior, Rusia a devenit proprietarul activelor celui de-al doilea brand japonez - Nissan, care a preluat producția și cercetarea de la Nissan în Sankt Petersburg, precum și un centru de vânzări și marketing la Moscova.
Toyota Motor Corp. a decis să înceteze definitiv producția de autovehicule la singura sa uzină auto din Rusia spre sfârșitul lunii septembrie a.c., o măsură rară pentru o companie care încă mai produce în locații din Japonia care datează de la înființarea sa în anii 1930.
Constructorul auto a suspendat operațiunile la uzina sa din Sankt Petersburg în luna martie, împreună cu colegii săi, inclusiv Nissan Motor Co. și Honda Motor Co. La momentul respectiv, Toyota și-a păstrat forța de muncă și a menținut instalația pregătită pentru a relua producția dacă circumstanțele ar permite acest lucru, notează Bloomberg.
"După șase luni, nu am reușit să reluăm activitățile normale și nu vedem niciun indiciu că le vom putea relua în viitor", a precizat compania într-o declarație.
Toyota se va retrage complet din producție și nu are niciun plan de vânzare a activității, a declarat sâmbătă, prin telefon, purtătorul de cuvânt Hideaki Homma. Vânzările de mașini noi vor înceta, de asemenea, fără importuri în Rusia. Manipularea angajaților va fi decisă ulterior, a adăugat el.
Piața auto din Rusia s-a prăbușit în urma invaziei lui Vladimir Putin în Ucraina, livrările scăzând cu peste 80% în lunile mai și iunie. Avtovaz PJSC, pe care entitățile de stat au preluat-o de la Renault SA, și-a crescut cota de vânzări în ultimele luni, alături de companiile chineze care au umplut golul lăsat de mărcile occidentale și japoneze.
Toyota a promis că va continua să își susțină rețeaua de retail din Rusia și să ofere servicii clienților existenți.
Citește și:
Rușii spun adio mașinilor noi și cumpără hârburi. Industria lor auto este la pământ
Cu războiul lui din Ucraina, Vladimir Putin și-a condamnat, practic, poporul să ducă o viață de mâna a doua, lipsită de culoare, de bucurie și de perspective.
În condiţiile în care industria auto internă a Rusiei este afectată sever de sancţiunile occidentale, vânzările de maşini second hand înregistrează creşteri iar vehiculele din Japonia reprezintă mai mult de trei sferturi din importuri, conform datelor analizate de Reuters.
Vânzările de maşini noi produse în Rusia au scăzut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către trupele ruseşti, în 24 februarie, sancţiunile limitând accesul la componente, iar mulţi producători auto străini şi-au suspendat operaţiunile în Rusia.
Retragerea lor, alături de aprecierea rublei, au majorat cererea pentru maşini second hand din Asia, problemele logistice provocând parţial creşterea de 10% a preţurilor în septembrie, faţă de începutul anului, arată cifrele publicate de Banca Centrală a Rusiei.
Importurile, care reprezentau aproape o cincime din piaţă în funcţie de volum şi jumătate în funcţie de venituri, nu s-au redresat încă complet. Importurile de maşini noi au scăzut sub nivelul din februarie în august, arată datele agenţiei ruse Autostat, dar importurile de maşini second hand au crescut cu peste 50%, de la 11.055 la 23.117 unităţi. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.