Utilizarea SPV de către persoanele fizice și persoanele juridice a devenit obligatorie de la 1 martie 2023, arată ANAF,
Utilizarea Spațiului Privat Virtual este obligatoriu începând cu 01 martie 2023 pentru persoane juridice precum și persoanele fizice care desfășoară o activitate economică în mod independent, conform unui comunicat de presă al ANAF.
Fiscul informează contribuabilii persoane juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoanele fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de O.U.G nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, că potrivit prevederilor art. 79 alin.(11) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările și completările ulterioare, începând cu dată de 16.02.2023, pot transmite solicitările numai prin Formularul de contact din cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual.
Astfel, contribuabilii mai sus menționați pot transmite organului fiscal competent cereri, înscrisuri sau orice alte documente numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță, respectiv prin SPV
Instituția menționează faptul că, Formularul de contact din spațiul public permite transmiterea solicitărilor numai de către persoanele fizice și numai în situația în care câmpul Cod de identificare fiscală este completat cu un CNP/ NIF valid.
În situația în care acest câmp este completat cu alte informații, respectiv CUI/CIF, contribuabilul/plătitorul primește următoarea atenționare: "Această categorie (Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal) din cadrul Formularului de contact este destinată exclusiv persoanelor fizice.
Este recomandat să utilizați Formularul de contact din cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual".
Spațiul Privat Virtual - SPV este un serviciu gratuit, accesibil permanent, care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, cum ar fi:
- informații cu privire la obligațiile fiscale;
- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente; - informații cu privire la contribuțiile sociale;
- acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă.
O întrebare totuși rămâne, ce se va întâmpla cu cei care nu au acces la un calculator și la internet sau cei care nu știu să utilizeze dispozitivele mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.