Publicitate
Cum a ajuns inginerul ieșean să construiască mașina? Ideea a venit după repetatele dezastre înregistrate cu utilajele din import, venite de foarte, departe, tocmai din Argentina. Pentru că, dacă se strica, utilajul adus de peste mări și țări trebuia să zacă zile la rând, dacă nu chiar săptămâni până când se găseau piesele de schimb necesare. Mai mult un chin pentru agricultori, decât un ajutor.
Gabriel Ursescu a început să lucreze la mașina lui în 2016. Nu i-a luat mult să o termine. Câteva luni. Un an mai târziu, utilajul, adică primul prototip, era prezentat publicului la expoziția agricolă Agriplanta, de la Fundulea, în județul Călărași. A venit și a doua variantă, perfecționată, cu care specialistul român a mers la cea mai mare expoziție de mașini agricole din lumea, Agritehnica, organizată la Hanovra. Asta se întâmpla în toamna lui 2017.
Citește și Brand comunist, readus pe piaţă
Acum, utilajul inginerului român așteaptă să intre în producție de serie și va avea un preț de piață de 200.000 de euro. Profesorul Ursescu spune despre mașina lui de erbicidat autopropulsată că poate fi utilizată în mai multe lucrări agricole, având un concept personalizat.
De ce este unic utilajul românului? Pentru faptul că sistemul de suspensie este 100% original, designul a fost gândit special pentru el. După cum precizează chiar profesorul Ursescu, singurele componente cumpărate sunt motorul, produs de SEUTZ, sistemul de transmisie hidraulic de la Bosch și instalația de stropire.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.