UTI Grup a participat la realizarea acestui proiect în asociere cu Astaldi, FCC Construccion și Activ Group Management. Responsabilitățile UTI Grup au fost de realizare a sistemelor și instalațiilor electroenergetice de medie și joasă tensiune: instalații electrice de tracțiune (curent continuu), instalații de ventilație (introducere de aer proaspăt și desfumare), instalații de stingere a incendiului, instalații sanitare, instalații de automatizare, SCADA și telemecanică energetică, precum și a instalațiilor de curenți slabi (detecția incendiului, control al accesului, informare dinamică a călătorilor, televiziune cu circuit închis, ceasoficare, radiocomunicații și telefonie) care asigură funcționarea stațiilor și a spațiilor tehnice, precum și a infrastructurii subterane de pe această magistrală.
Fiecare dintre cele 10 stații de pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 are 3 niveluri, iar la fiecare nivel există numeroase spații tehnice. Pentru a asigura buna funcționare a rețelei și siguranța călătorilor, UTI a instalat o infrastructură impresionantă de echipamente și de tehnologie de ultimă generație:
peste 20 km de fibră optică atât pe tunel, cât și în cele 10 stații;
410 camere video digitale, 122 de monitoare video instalate pe peroane și 1 dispecerat de securitate;
80 de panouri de informare dinamică care afișează informații despre circulația trenurilor de metrou;
1.920 de difuzoare care asigură transmiterea informațiilor de interes pentru călători prin mesaje vocale;
40 de sisteme de borne SOS, amplasate la nivelul peronului, care asigură inițierea rapidă de apeluri de urgență către Dispeceratul central de securitate;
20 de sisteme de informare de tip infochioșc
10 automate de vânzare și de personalizare a cardurilor de transport contactless, dotate cu case fiscale de marcat;
Peste 1.300 km de cablu, 90 km de țeavă și 600 de hidranți destinați instalației de stingere a incendiului;
1.600 de panouri electrice și 39 de transformatoare electrice integrate într-un sistem complex de automatizare a instalațiilor electrice (SCADA);
23.000 de corpuri de iluminat;
40 de ventilatoare de mare putere;
15.000 mp de panouri pentru a asigura izolația fonică.
Metroul din DRUMUL TABEREI, dat în trafic de mâine
Contractul pentru lucrările aferente acestei etape de dezvoltare a Magistralei 5 a fost semnat în iulie 2015. Valoarea totală a contractului este de 180 milioane Euro, UTI implementând sisteme în valoare de 59 milioane Euro. Compania a alocat o echipă dedicată de aproximativ 300 de specialiști din totalul de 1.200 implicați în implementarea proiectului.
Călătoria cu metroul pe segmentul Râul Doamnei - Eroilor va avea o durată minimă de deplasare de aproximativ 12 minute, iar un tren poate transporta 50.000 de călători/oră/sens.
Proiectul de realizare a instalaţiilor pentru Magistrala 5 este unul de referință pentru UTI Grup nu doar din perspectiva complexității lucrărilor, ci mai ales prin faptul că va contribui la îmbunătățirea semnificativă a serviciului de transport metropolitan și la fluidizarea traficului în zona de vest a Bucureștiului, legând unul dintre cele mai mari cartiere bucureștene, Drumul Taberei, de centrul orașului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.