Sunt pregătiri adoptate în urma avertismentelor lansate de oamenii de știință chinezi, potrivit cărora noul virus nu poate fi distrus în totalitate, devenind, după toate probabilitățile, o afecțiune la fel de sezonieră precum gripa.
De aceea, eforturile autoritățile chineze, arătate cu degetul de numeroase țări occidentale în frunte cu Statele Unite, care acuză Beijingul că a ascuns informații extrem de importante legate de apariția noului virus și, indirect, de apariția pandemiei, se concentrează pe relansarea activităților economice, menținând, totodată, răspândirea infecției la un nivel controlabil, astfel încât să fie evitată o explozie catastrofață de noi îmbolnăviri.
În prezent, străinii nu au voie să intre în China, iar cetățenii care revin din afara granițelor intră în carantină pentru 14 zile. La Beijing, regimul obligatoriu de izolare durează cu șapte zile mai mult. Respectivele persoane sunt strict supravegheate: vecinilor li s-a recomandat să anunța dacă cei aflați în carantină ies din casă. Chiar și dacă deschis ușa de la intrare, pentru autorități ar putea fi un semnal de îngrijorare, scrie Bloomberg.
În alte regiuni ale țării, măsurile sunt și mai drastice. În provincia Heilongjiang, spre exemplu, carantina pentru persoanele care traversează granița este de 35 de zile.
Citește și China, în fața unui tribunal? Greu, ba chiar imposibil
China încearcă să-i testeze pe toți cei care revin la muncă. În privinciile Hubei și Guangzhou, companiile cer angajaților care-și reiau activitatea să-și facă analizeze pentru covid-19. Testarea în masă se efectuează și în Wuhan. La Shanghai, centre de testare voluntară au fost organizate în tot orașul.
În lupta împotriva răspândirii noului virus s-au implicat și giganții din domeniul IT. Astfel, companiile Alibaba și Tencent au dezvoltat o aplicație care stabilește gradul de risc al fiecărui utilizator și, în funcție de rezultat, trimite cu QR-coduri de diferite culori. În acest scop sunt folosite date din pașaport, precum adresa de reședință, informații legate de deplările persoanei respective și starea acestuia de sănătate.
Un QR-cod de culoare verde asigură libertate de mișcare, galben trimite la șapte zile de autoizolare, roșu, înseamnă că acel om trebuie să stea 14 zile acasă. Aceste coduri trebuie obligatoriu prezentate la intrare în hoteluri, restaurante, magazine, metrou și în complexurile rezidențiale. Dacă proprietarul unui asemenea QR-cod se îmbolnăvește, aplicația arată imediat cu cine a intrat în contact și pe unde a umblat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.