Publicitate
Pascal Brier, directorul pentru inovare al companiei, a declarat într-un interviu pentru CNBC că firma „vede deja companii care discută despre acești roboți”.
El a adăugat că aplicațiile care să coordoneze mai mulți roboți „este ceea ce ar trebui să ne așteptăm anul viitor”.
Capgemini definește roboții AI ca fiind „tehnologii concepute să funcționeze independent, să planifice, să reflecteze, să urmărească obiective și să execute fluxuri de lucru complexe cu o supraveghere umană directă minimă sau limitată”.
Potrivit lui Brier, Statele Unite au un avans în realizarea acestei tehnologii, în timp ce Europa rămâne în urmă.
Într-un nou raport de cercetare publicat luni, intitulat „Harnessing the Value of Generative AI”, Capgemini a menționat că majoritatea companiilor intervievate (82%) intenționează să integreze roboți AI în decurs de unu până la trei ani, în timp ce doar 7% nu au planuri de integrare a acestora.
Cercetarea s-a bazat pe un sondaj efectuat în rândul a peste 1.100 de companii cu venituri de cel puțin 1 miliard de dolari.
Brier a declarat că așa-numiții roboți AI se împart în două tipuri: roboți individuali care îndeplinesc sarcini în numele dumneavoastră și tehnologia care folosesc mai mulți roboți care conlucrează.
De exemplu, un robot AI axat pe marketing care creează o campanie publicitară pentru o organizație din Germania ar putea lucra în mod autonom cu un alt agent din departamentul juridic al aceleiași organizații pentru a se asigura că munca pe care o face este legală.
Spre deosebire de sistemele AI convenționale care doar urmează instrucțiuni, acești roboți „pot înțelege, interpreta, adapta și acționa independent și, pentru anumite sarcini, sunt capabili să înlocuiască lucrătorii umani”, a declarat Capgemini.
Potrivit Capgemini, 71% dintre organizații anticipează că roboții AI vor facilita automatizarea, în timp ce 64% dintre firme se așteaptă ca aceștia să scutească lucrătorii umani de sarcini repetitive și să le permită să se concentreze pe funcții cu valoare adăugată, cum ar fi experiența clienților.
Capgemini a declarat în raportul său că a observat o creștere de patru ori a numărului de companii care integrează acum AI. În 2023, numărul firmelor care adoptau inteligența artificială generativă era de 6%, potrivit Capgemini, dar anul acesta, acest număr a crescut la 24%.
Potrivit raportului, 10% dintre firmele cu un venit anual cuprins între 1 și 5 miliarde de dolari implementează AI. Pentru companiile cu un venit anual de 20 de miliarde de dolari sau mai mult, acest număr crește la 49%.
Rezultatele variază, de asemenea, de la industrie la industrie. În industria aerospațială și de apărare, 88% dintre organizații au investit în AI, în cazul comerțului cu amănuntul, acest număr scade la 66%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.