Publicitate
Conducerea societăţii transmite că întreruperea lucrului este o acţiune ilegală şi nu se vor plăti orele nelucrate salariaţilor implicaţi.
Între timp, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) face apel la conducerea Societăţii de Transport Bucureşti (STB) şi la salariaţii operatorului să asigure cel puţin o treime din capacitatea de transport necesară atât în Bucureşti, cât şi în zona metropolitană, în condiţiile în care joi dimineaţa nu a fost scoase pe traseu niciun vehicul din cauza unui protest al salariaţilor.
Acuzații grave
Directorul STB, ADRIAN CRIȚ, a convocat joi dimineață o conferință de presă, lansând grave acuze la adresa liderilor de sindicat.
”Din păcate, liderii sindicatului reprezentativ și-au asumat să nu dialogheze cu conducerea STB, în defavoarea angajaților. Inclusiv astăzi sunt invitați pentru discuții pe marginea propunerii de venituri și cheltuieli. STB-ul a inițiat negocierea contractului colectiv de muncă începând cu data de 15 februarie anul curent. Sindicatul reprezentativ nu a răspuns nici măcar acestei solicitări.
Domnul Petrariu Vasile are o serie de interese și prin prisma faptului că, în conformitate cu faptul că este și consilier general al municipiului București, și e și lider de sindicat, aflându-se într-o incompatibilitate majoră, are interese majore vizavi de niște aspecte în ceea ce înseamnă achiziția de materiale, consum de combustibil și alte aspecte identificate”, acuză Adrian Criț, director general STB.
Salarii de zeci de mii de lei
Adrian Criț a declarat, de asemenea, că pentru un transport de calitate în Calitate, pentru salarii mai mari, STB trebuie să ajungă la un număr de 8500 de angajați, de la peste 10.000 cât sunt în prezent ”Este un lucru pe care îl spun pentru prima dată: noi nu ne permitem în continuare să plătim angajați care doar vin la locul de muncă”, a spus directorul STB, precizând că este vorba, în cazul liderilor de sindicat, de 20.000 de ore sindicale plătite de societate.
La solicitarea jurnaliștilor, el a declarat că, în cadrul întreprinderii, ”există șoferi care câștigă mai mult decât un șef de serviciiu, există șoferi care câștigă cât un director. Acești șoferi sunt cei favorizați de repartitori, care sunt membri ai sindicatului. Și este vorba despre salarii de ordinul a zeci de mii de lei”. Și da, a continuat Adrian Criț, ”este o castă privilegiată”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.