"UNTRR solicită ca măsura de introducere a unui tarif de referinţă pentru manoperă la efectuarea reparaţiei prin intermediul unei poliţe RCA să fie însoţită de prevederi care să crească concurenţa pe piaţa RCA, prin retragerea autorizaţiei de vânzare a asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie RCA acelor companii care nu ating o cotă de piaţă minimă stabilită pentru acest produs, în decurs de 5 ani de la autorizare. Tarifele din piaţa RCA din România se situează într-un interval mare de la un asigurător la altul, cu diferenţe foarte mari ca valoare, chiar de la simplu la triplu, la aceeaşi categorie de autovehicule şi aceeaşi clasă bonus-malus, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice. În aceste condiţii, UNTRR solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA, prin impunerea unei cote de piaţă minime, astfel încât unele companii de asigurări să nu mai excludă din start categorii de asiguraţi (persoane fizice până în 30 de ani, firme de transport rutier etc.) considerate nefavorabile, prin tarife prohibitive şi să ofere preţuri competitive, în raport cu tarifele de referinţă", se arată într-un comunicat al UNTRR remis Agerpres.
Randamentele la Pilonul 2 de pensii, subiect de discuții în Guvern
De asemenea, reprezentanţii transportatorilor susţin că prima de asigurare RCA este stabilită prin calcul actuarial, dar depinde şi de alte elemente de cost, respectiv marja de profit, canalele de distribuţie, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurări şi salarizarea. Aceste elemente sunt calculate în funcţie de gradul de concurenţă şi nivelul de maturitate al pieţei şi trebuie să se reflecte în plaja tarifelor practicate de toate companiile de asigurări autorizate.
UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.
De asemenea, transportatorii mai cer autorităţilor să întreprindă toate acele măsuri suplimentare necesare, pentru a evita întoarcerea la situaţia de criză înregistrată în piaţa RCA în perioada 2015-2016.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.