De vorbă cu ”mama”
Aceste baruri confortabile, retro, adesea amplasate la etajele superioare ale clădirilor, sunt în general conduse de o femeie supranumită „mama”, care-i ține de vorbă pe clienți în timp ce le servește băuturi, alune, calmari uscați și alte gustări.
Deși „snack”-urile fac parte integrantă din viața de noapte japoneză, natura lor discretă poate fi intimidantă, mai ales pentru cei care nu vorbesc limba țării. Pentru ei, o agenție a decis să ofere tururi ghidate la snack-baruri precum „Kuriyakko”, din cartierul Tokyo Shimbashi.
Nu știam cum se intră
Înăuntru, o lumină blândă invită la relaxare, iar o familie de americani cântă, pe un ton tihnit, hituri precum „Hey Jude” și „Take Me Home, Country Roads”. Sunt rudele Norei, care a locuit în Japonia și care a rezervat un astfel de tur pentru părinții, sora, mătușa și unchiul ei.
„Vedeam peste tot astfel de localuri, dar nu prea știam cum se intră și ce se întâmplă acolo”, povestește tânăra de treizeci de ani, stabilită acum la San Francisco și care a acceptat să stea de vorbă cu jurnaliștii de la France Presse.
Cum au apărut
„Familia mea nu merge des în Japonia, așa că a fost o ocazie bună să trăiască o experiență reală a culturii acestor baruri” într-un mod „jovial” și „intim”. Ghidul agenției Snack Yokocho a explicat cum se comandă, în japoneză, un whisky și vin de prune „umeshu” și cum se spune „noroc” („kanpai!”).
Potrivit Snack Yokocho, Japonia are aproximativ 100.000 de snack-baruri, conduse, de regulă de femei. Iar accentul se pune pe conversația prietenoasă, pe schimb de impresii. Un fel de loc pentru povești.
Cum au apărut aceste localuri? Încercând, după al Doilea Război Mondial să mai câștige un ban, unele femei au „pus o simplă cutie de lemn în stradă și au început să servească acolo băuturi și gustări”.
Față în față
Cine sunt clienții? Persoane divorțate, care și-au crescut singuri copiii și care, după ce acasă toată lumea s-a culcat, vin aici să mai schimbe o vorbă cu ”mama”, care îi ascultă cu răbdare și blândețe.
”În zilele noastre, oamenii au tendința de a vorbi pe rețelele sociale, dar după o zi proastă, comunicarea față în față devine un leac pentru supărare. Într-un snack bar, oamenii se pot privi în ochi și se pot cunoaște foarte repede, chiar și străini.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.