Universitatea lui Țiriac, ”spulberată” de calea ferată Otopeni-Gara de Nord

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Ion Țiriac
Ion Țiriac

Ion Țiriac acuză Ministerul Transporturilor că traseul fixat pentru linia ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni va bloca activitatea patinoarului pe care l-a inaugurat în 2016 și construirea campusului unei universități private axată pe domeniile business, IT și sport, proiect în care se vor investi 300 de milioane de euro. Omul de afaceri contestă utilitatea căii ferate care se va suprapune pe traseul unei viitoare linii de metrou, precum și capacitatea statului român de a construi calea ferată până în 2020 când România va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal.

”Decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” va obliga Fundația Ion Țiriac să renunțe la două proiecte non-profit majore, de interes național, derulate în orașul Otopeni”, a anunțat Ion Țiriac, printr-un comunicat de presă dat publicității luni.

Primul este patinoarul Țiriac-Telekom Arena din Otopeni care a fost inaugurat în 2016 în urma unei investiții de 3.600.000 de euro. Patinoarul este singurul din regiunea București-Ilfov care respectă cele mai recente norme olimpice și a reușit deja să atragă mii de copii către practicarea sporturilor pe gheață.

”Activitatea patinoarului a fost completată prin eforturile comune ale Fundației Ion Țiriac și ale Fundației Nadia Comăneci, care au permis lansarea recentă a sălii de gimnastică GymNadia, în urmă cu doar o lună. Sala de gimnastică este dispusă la etajul superior al patinoarului și pune la dispoziția copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 6 ani cursuri gratuite de inițiere în gimnasticăși educație fizică. Peste 150 de copii au călcat pragul sălii GymNadia în numai câteva săptămâni de la lansare”, se arată în comunicat.

Țiriac susține că apropierea de patinoar a preconizatei linii de cale ferată va afecta condițiile în care patinoarul și sala de gimnastică își vor desfășura activitatea.

Citește și: Altă promisiune? Când va fi gata ruta Gara de Nord - Otopeni

În al doilea rând, ar fi compromisă construirea campusului unei universități private la Otopeni, universitate care ar putea duce la crearea a 1.000 de locuri de muncă. 

”Conform planurilor, campusul universitar se întinde pe o suprafață de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, următoarele facilități:  săli de studiu dotate cu echipamente de ultimă generație, bazin olimpic, pistă de atletism, sală multifuncțională de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis. Proiectul universității este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică”, precizează sursa citată.

Citește și: Ion Țiriac va construi universitatea la care visează, cu ajutorul unui șeic

Țiriac susține că a prezentat Ministerului Transporturilor câteva variante prin care calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul ”Henri Coandă” să nu afecteze cele două proiecte, dar ministerul nu a ținut seama de acestea. 

Omul de afaceri contestă și utilitatea dezvoltării în paralel a liniei de cale ferată și liniei de metrou care vor avea același traseu. ”Considerăm că necesitățile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale și autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele și inutile. Cei aproape 200 milioane de EUR aferenți dezvoltării proiectului de cale ferată ar putea fi direcționați către construirea unui spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul Transporturilor ar da dovadă de aceeași tenacitate și în implementarea proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă”, proiect care pe lângă finanțare europeană beneficiază și de finanțare nerambursabilă din partea Japoniei”, crede omul de afaceri.

Un proiect în criză de timp

Ion Țiriac susține că realizarea până în 2020 a căii ferate este ”un obiectiv fantomatic” având în vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiții în România. ”De multe ori reușim să ne împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât acesta. De asemenea, considerăm cănumărul așteptat de 150.000 de suporteri care vor vizita țara noastră cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, având în vedere că se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranță, și foarte mulți suporteri români”, susține Țiriac.

El cere Ministerului Transporturilor să reia discuțiile privind calea ferată astfel încât proiectele fundației sale să nu fie afectate. ”Mii de copii vor fi lăsați fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheață în singurul patinoar la standarde internaționale din regiunea București - Ilfov. De asemenea, fenomenul exodului de creiere din România va persista, tinerii studenți continuând să nu beneficieze de o alternativă locală credibilă la universitățile de prestigiu din Europa și Statele Unite al Americii”, susține Ion Țiriac.

În 2017, guvernul Tudose a anunțat accelerarea proiectului construirii unei magistrale de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Otopeni. Proiectul a fost primit cu rezerve de către oficialii Comisiei Europene care au cerut clarificări suplimentare ca să oată acorda finanțare europeană. Cum obiectivul finalizării în 2020 a devenit în mod evident nerealist, guvernul Dăncilă a anunțat că va fi construită mai repede o linie de cale ferată cu același traseu care să oată deservi transportul suporterilor veniți să asiste la meciurile de la CE 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.7329
Diferența 0.0450
Zi precendentă 4.6879
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7329 RON
GBP flag1 GBP = 5.9824 RON
CHF flag1 CHF = 5.3176 RON
AUD flag1 AUD = 3.0575 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3789 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4235 RON
SEK flag1 SEK = 0.4286 RON
XAU flag1 XAU = 387.3649 RON
Monede Crypto
1 BTC = 416145.49RON
1 ETH = 14715.63RON
1 LTC = 396.71RON
1 XRP = 3.92RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.56%
6 luni: 5.60%
12 luni: 5.65%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17674.07-0.04%
BET-BK3305.880.17%
BET-EF947.81-0.21%
BET-FI60608.42-1.15%
BET-NG1243.14-0.16%
BET-TR38980.08-0.04%
BET-TRN37888.16-0.04%
BET-XT1514.06-0.15%
BET-XT-TR3282.54-0.15%
BET-XT-TRN3197.38-0.15%
BETAeRO942.030.03%
BETPlus2614.650.01%
RTL39116.92-0.18%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

Comunicate de presa

Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Transelectrica / FOTO: Facebook

Investiții pentru închiderea inelului de 400 kV al României

Marți a avut loc prima întâlnire după semnarea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel