Unilever face curat în vastul său portofoliu de activități. Gigantul britanic care deține 400 de mărci în peste 190 de țări, a anunțat că vrea să se despartă afacerile cu înghețată, care include produse celebre precum Ben & Jerry's, Magnum, Carte d'Or sau Cornetto.
Unilever dorește să dea mai multă claritate activităților pentru a deveni „o companie mai simplă și mai concentrată, care operează în cadrul a patru grupuri de afaceri în domeniile frumusețe și bunăstare, îngrijire personală, îngrijire personală la domiciliu și nutriție.
Ruperea de afacerile cu înghețată va permite Univlever să accelereze implementarea planului său de acțiune, anunțat în octombrie 2023, „care își propune să facă mai puține lucruri, dar mai bine”. Scopul este ca proprietarul mărcilor Dove sau Skip să „stimuleze o creștere constantă și mai puternică a marjei brute și, de asemenea, să îmbunătățească productivitatea”.
Vânzări în scădere
Anul trecut, divizia de înghețată a realizat o cifră de afaceri de 7,9 miliarde de dolari, o scădere de 6%, la care s-a adăugat și evoluția dezamăgitoare din prezent. „Inflația a rămas ridicată, au câștigat teren brandurile private, consumatorii caută prețuri mai mici, nu mai sunt impresionați de marcă”, a explicat compania britanică.
Afacerea cu înghețată are „caracteristici distincte față de alte activități operaționale”, explică Unilever, invocând „un lanț de aprovizionare și puncte de vânzare adaptate produselor congelate”, „un peisaj de distribuție diferit” și „o sezonalitate mai mare”.
Consiliul de administrație se declară convins că separarea diviziei de înghețată de restul grupului va fi cea mai bună opțiune pentru a „exploata mai bine” potențialul de creștere viitor” al acestei activități, dar ca independentă”. „Credem că are sens, având în vedere profilul său de creștere mai lentă și lipsa sinergiilor de costuri din cauza lanțului său de aprovizionare”, explică analiștii de la Royal Bank of Canada, citați de Financial Times.
Grupul este decis să renunțe la această diviziune, dar nu știe în ce termeni. „O divizare (...) este calea cea mai probabilă de separare”, dar „vor fi luate în considerare alte opțiuni pentru a maximiza randamentele pentru acționari”, a spus Unilever, care se așteaptă totuși ca operațiunea să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025.
"Aceasta este o veste grozavă pentru acționari în ceea ce privește divizia de înghețată, care, de ceva timp, a devenit un obstacol pentru întreaga companie. La Bursa de Valori din Londra, anunțul a fost bine primit. Acțiunile Unilever au crescut cu 3,65%, până la 3.951 pence, după ce au atins un vârf de +5,8%.
Un plan vast de reducere a costurilor
Compania a anunțat, de asemenea, un plan vast de reducere a costurilor care, potrivit Unilever, ar afecta aproximativ 7.500 de locuri de muncă în întreaga lume. Compania spune că a identificat „câștiguri suplimentare de eficiență” care ar genera economii de 800 de milioane de euro în următorii trei ani.
„Consiliul de administrație se angajează să transforme Unilever într-o afacere cu o creștere mai mare, cu o marjă mai mare, care va oferi rezultate consistente pentru toate părțile interesate”, a declarat Ian Meakins, președintele Unilever.
„Simplificarea portofoliului nostru și îmbunătățirea productivității ne vor permite să deblocăm și mai mult potențialul acestei afaceri [de înghețată], susținând ambiția noastră de a poziționa Unilever ca o companie globală de bunuri de larg consum, capabilă de „o creștere puternică și durabilă și o profitabilitate crescută”, a continuat. Hein Schumacher, președinte și CEO al Unilever.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.