Oficialii de la Budapesta spun că renovarea metroului a fost realizată în cooperare între guvernul ungar, capitala și Uniunea Europeană.
Aproximativ două treimi din costul renovării reprezintă fonduri europene, iar o treime este finanțată din surse interne, a precizat ministrul.
Transportul public din Budapesta nu este folosit doar de persoanele care locuiesc în capitală, capitala Ungariei fiind un hub important al turismului atât pe plan local cât și pe plan internațional.
Primarul Budapestei Gergely Karácsony a calificat finalizarea proiectului drept o dezvoltare binevenită pentru Budapesta și pentru întreaga țară. Primarul a mulțumit tuturor celor care au contribuit la acest proiect.
El a subliniat că renovarea, care va fi finalizată în luna mai, va face ca toate stațiile liniei 3 de metrou să fie accesibile, mult mai sigure și mai atractive.
Vorbind despre planurile ulterioare de dezvoltare a transportului din capitală, primarul a menționat dezvoltarea liniilor de tramvai și a liniilor de tramvai conectate la metrou, cu un buget de 105 miliarde de forinți. De asemenea, Gergely Karácsony a calificat drept importantă dezvoltarea ulterioară a zonei Pieței Nyugati.
Uniunea Europeană plătește 172,7 miliarde HUF din costurile de renovare a metroului, cu o cofinanțare de 44,8 miliarde HUF din partea Ungariei și 7,1 miliarde HUF din partea municipalității din Budapesta.
Luni, de la ora 13:00, se poate circula pe întreaga linie a metroului 3, între Kőbánya-Kispest și Újpest-központ, dar, întrucât lucrările de renovare sunt încă în curs de desfășurare la Nagyvárad tér și Lehel tér, trenurile nu vor opri în aceste stații. În zona din jurul stațiilor închise se poate ajunge cu autobuze de înlocuire și alte servicii. În weekend, metroul circulă doar între Újpest-központ și centrul orașului Göncz Árpád, iar între centrul orașului Göncz Árpád și Kőbánya-Kispest cu autobuzul de înlocuire M3.
Începând de luni, pasagerii pot utiliza și stația Dózsa György út, care a fost renovată și redeschisă, și care a fost transformată în stație fără bariere.
După cinci ani și jumătate de lucrări, renovarea liniei 3 de metrou ar trebui să fie complet finalizată în luna mai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.