Astfel în prima fază a dezvoltării, începând din octombrie capacitatea transportului de gaze dintre Ungaria şi România va creşte la 1,75 de miliarde de metri cub pe an şi va deveni posibil transportul bidirecţional.
Coridorul româno-maghiar de transport al gazelor naturale va lua naştere prin dezvoltarea infrastructurii conectate la conducta Szeged-Arad, pusă în funcţiune în 2010, în primul rând prin dezvoltarea infrastructurii de la Szada şi Gödöllő.
Citește și: Ungaria vrea să cumpere gaze naturale din Marea Neagră. Ce demersuri face
Demararea celei de-a doua faze, care va face posibil transportul a 4,4 miliarde de metri cub pe an din gazele naturale de la Marea Neagră, va primi undă verde în momentul în care jucătorii de pe piaţa economică vor contracta proporţia aşteptată a capacităţii de import româno-maghiară. Durata licitaţiei corespunzătoare acestei capacităţi a fost prelungită până la 30 mai, la cererea comercianţilor.
Între timp, FGSZ a început realizarea proiectului care vizează îmbunătăţirea securităţii aprovizionării zonei de nord-est a Ungariei, proiect legat tot de coridorul de transport româno-maghiar, în aşa fel încât să se pregătească pentru eventualele dificultăţi care ar putea să apară în procesul de aprovizionare - notează publicaţia ungară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.