Tehnologia care poate produce hidrogen şi prin folosirea de energie solară este una unică şi deosebită în ţară, a transmis direcţiunea de comunicaţii a Grupului "Mészáros", vineri, către agenţia ungară de presă MTI.
Parametrii tehnici ai echipamentului de electroliză (PEM) oferă posibilitatea de a participa la mai multe segmente ale pieţei energiei electrice; potrivit planurilor, dispozitivul va putea produce anual 130-150 de tone de hidrogen verde, se precizează în comunicat.
Potrivit celor relatate, este de aşteptat ca în viitor hidrogenul să joace un rol important în rezolvarea problemelor energetice ale Europei: va fi esenţial atât în domeniul industriei, cât şi în cel al circulaţiei.
Pe lângă toate acestea, putem conta pe progresele tehnologice şi în rezolvarea disponibilităţii energiilor regenerabile, a echilibrării nevoilor din cursul iernii şi verii, respectiv al echilibrării sistemului electric. UE a setat ca obiectiv ca până în 2030 să producă pe continent 10 milioane de tone de hidrogen.
Prin utilizarea electricităţii, echipamentul de electroliză poate separa apa pe cele două componente ale sale: hidrogenul şi oxigenul. În prezent, 98% din producţia de hidrogen din lume este realizată cu combustibili fosili, cu o emisie semnificativă de dioxid de carbon. În schimb, această nouă tehnologie - disponibilă acum şi în Ungaria - poate produce hidrogen într-o mod neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Punerea în funcţiune a echipamentului, în prima jumătate a anului 2023, va contribui şi la realizarea obiectivelor climatice şi la procesul de tranziţie ecologică, se mai precizează în comunicat.
Citește și:
Alstom și Engie ajută Nestle Waters să elimine emisiile de CO2
Nestle Waters France va utiliza un tren de marfă alimentat cu hidrogen pentru transportul apei minerale VITTEL, începând din 2025.
Sistemul inovator va fi dezvoltat de Alstom, iar hidrogenul va fi furnizat de ENGIE. Noul sistem va permite tracțiunea ecologică a locomotivelor pe tronsoanele de cale ferată care nu sunt electrificate, după cum a explicat Nestle. Acest lucru înseamnă că o singură locomotivă poate asigura transportul pe întregul traseu.
Sistemul presupune un vagon generator de hidrogen care va furniza energie electrică locomotivei. De acest serviciu va beneficia transportul de apă minerală naturală VITTEL între fabrica situată în Vosgi și diferitele sale centre de distribuție din Franța. Mai precis, Nestle Waters menționează rutele Vittel-Arles și Vittel-Montreuil Bellay ca fiind posibile beneficiare ale serviciului.
"În cele din urmă, acest proiect ar trebui să permită Nestlé Waters să reducă emisiile cu 10.000 de tone de CO2 pe an", a subliniat compania. Parteneriatul dintre Nestlé Waters și Alstom și ENGIE a fost lansat în aprilie anul trecut. Acest proiect va face din Nestle Waters prima companie europeană care se va baza pe hidrogenul regenerabil, după cum a susținut compania. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.