Potrivit proiectului, iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.
Deși este un proiect care figurează în Master Planul de Transporturi, Guvernul insistă ca realizarea autostrăzii Târgu Mureș - Iași să se facă prin PPP (parteneriat public privat). Oficiali ai Ministerului Transporturilor pretind că legarea Moldovei de Transilvania prin Târgu Neamț – Bicaz ar fi prea scumpă. Doar sectorul Târgu Neamț - Mureș ar costa șapte miliarde de euro. Aceasta deși nu s-a făcut niciodată un studiu de fezabilitate solid care să dea prețul. Ca urmare - se sugerează, legătura ar trebui asigurată pe la Bacău – Brașov. Suspiciunile publice sunt că astfel se dorește dirijarea traficului pe ruta București - Moldova pe Valea Prahovei pentru rentabilizarea PPP Ploiești – Brașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.