Grupul francez Louis Delhaize a decis vânzarea businessului Cora România către grupul Carrefour însă procesul de vânzare trebuie să fie validat de autorităţile competente din domeniul concurenţei.
Potrivit Louis Delhaize, este de aşteptat ca schimbarea controlului asupra Cora România să intre în vigoare din a doua jumătate a anului 2023.
"În condiţiile unei pieţe de retail europene aflate într-un proces de transformare, Louis Delhaize continuă să-şi analizeze strategic operaţiunile sale pentru a avea în vedere cele mai bune opţiuni de dezvoltare a diverselor entităţi ale grupului. În acest sens, a fost evaluată activitatea din România şi grupul a ajuns la concluzia că magazinele Cora vor avea un potenţial mai mare prin integrarea într-un alt grup de retail prezent deja la nivel local. În acest context, Louis Delhaize a decis vânzarea businessului Cora România grupului Carrefour", se arată într-un comunicat al Louis Delhaize transmis joi AGERPRES.
Cora România are circa 2400 de angajaţi şi o reţea formată din 10 hipermarketuri, 8 magazine Cora Urban, precum şi servicii de e-commerce, logistică şi servicii centrale.
"Suntem mândri de performanţa din ultimii ani a echipelor noastre din România şi ne bucură faptul că putem să dăm o dinamică nouă acestor magazine şi angajaţilor Cora România. Părăsim ţara cu emoţie, dar suntem totodată încrezători că această activitate va continua şi se va dezvolta", a declarat Pierre Bouriez, director general Louis Delhaize Group.
Grupul francez Carrefour este unul dintre cei mai mari retaileri din Europa.
Citește și Carrefour, creştere a vânzărilor în primul trimestru din 2023
Carrefour, cel mai mare retailer european, este încrezător că va înregistra în 2023 o creştere a profitului şi a fluxului de numerar, în pofida inflaţiei ridicate, după ce vânzările au accelerat în primul trimestru, transmite Reuters.
Vânzările au ajuns la 22,071 miliarde de euro, o creştere de 12,3% şi o accelerare de la un avans de 10,9% în trimestrul patru din 2022.
Evoluţiile au fost impulsionate de performanţa solidă din Franţa, unde ofertele low-cost ale hipermarketurilor Carrefour au atras cumpărătorii afectaţi de creşterea costului vieţii. ... Continuarea o puteți citi AICI
Citește și Plan strategic: Carrefour mizează pe un model de afaceri orientat spre reduceri
Astfel, în următorii patru ani, compania se va axa în special pe revenirea la reduceri de preț pe fondul inflației galopante, cu mai multe produse sub marcă proprie și mai puține referințe. ”Clienții noștri așteaptă ca retailerii să le fie alături", a declarat Alexandre Bompard, CEO. Misiunea noastră este să răspundem constrângerilor legate de puterea lor de cumpărare", a adăugat el.
Carrefour mizează în primul rând pe cartea prețurilor mici, punând mai mult accent pe marca proprie. "Acesta este un progres major. Ceea ce înseamnă că unul din două produse alimentare pe care le vindem va fi marca Carrefour", a detaliat Bompard, de la sediul central din Massy, scrie Zonebourse.... Mai multe detalii puteți afla AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.