Primul său model, Lightyear 0, are un preț de 250.000 de euro și a strâns deja aproximativ 150 de precomenzi.
Lightyear plănuiește să producă aproximativ o mie de exemplare ale modelului la o o fabrică Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând cu un ritm de o mașină pe săptămână. Până în a doua jumătate a anului viitor, producția ar trebui să crească la cinci pe săptămână, a declarat directorul executiv și cofondatorul Lex Hoefsloot într-un interviu acordat Bloomberg.
Automobilul, care are panouri solare curbate pe capotă și pe acoperiș, este capabil să ruleze două luni fără încărcare în Amsterdam, în timpul verii, și chiar șapte luni în Portugalia, potrivit lui Hoefsloot. Energia obținută de la soare va adăuga până la 70 de kilometri (43 de mile) de autonomie în fiecare zi.
Reticențe
Mașinile alimentate de soare au avut dificultăți în a depăși stadiul de prototip din cauza suprafeței mari pe care o necesită panourile solare. Strângerea de fonduri în primele zile a fost o provocare, deoarece investitorii au fost reticenți în a-și plasa banii într-un concept nou, a declarat Hoefsloot.
"În acest moment, suntem într-o etapă mult mai matură", adăugând că majoritatea investițiilor au venit din Olanda. Lightyear a obținut 81 de milioane de euro de la un grup de investitori condus de olandezi, în luna septembrie.
Compania, fondată în Olanda în 2016, a dezvoltat, de asemenea, Lightyear 2, al doilea său model de mare volum, cu un preț de pornire de aproximativ 30.000 de euro. Lightyear 2 ar trebui să intre în producție până în 2025 și are asigurate rezervări din partea companiilor de leasing și car-sharing LeasePlan Corp NV și MyWheels, potrivit companiei.
Citește și:
Hypercar-ul electric, mai rapid decât un Bugatti Veyron. Cum sună o astfel de mașină VIDEO
Mașinile electrice încep să detroneze ușor, ușor mașinile cu motoare pe combustie internă una dintre limitările care au existat până de curând era viteza.
Acum însă acestastă problemă a fost depășite de Rimac Nevera care este cea mai rapidă mașină electrică din lume! Hypercarul electric a atins o viteză maximă de 412 km/h pe pista de mare viteză de la ATP Papenburg. Acest lucru face ca Nevera să fie mai rapidă decât orice altă mașină electrică produsă în serie - și chiar mai rapidă decât un Bugatti Veyron!
408,47 km/h - aceasta este viteza pe care a avut-o Bugatti Veyron (1001 CP) în aprilie 2005 pe pista de testare VW din Ehra-Lessien. 17 ani mai târziu, Rimac Nevera doboară acest record. Rimac a publicat un videoclip în care se vede pilotul de teste Miro Zrnčević la volan. În clip se vede cum Nevera iese din curba înclinată la aproximativ 250 km/h înainte ca Zrnčević să accelereze la maximum. Chiar și la mult peste 300 km/h, accelerația hipercarului electric este impresionantă. În final, ecranul arată 412 km/h.
Atunci când Rimac Nevera a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2018, la acea vreme încă sub numele de C_Two, echipa din jurul șefului companiei, Mate Rimac, calculase o viteză maximă teoretică de 412 km/h. Mai bine de patru ani mai târziu, Nevera a ajuns de la teoreticul 412 km/h la practicul 412km/h.
Din fabrică, Rimac Nevera este limitată la 352 km/h
Cu toate acestea, clienții pot accelera Nevera la peste 400 km/h doar în câteva cazuri excepționale, deoarece mașina electrică este limitată la 352 km/h. În viitor, însă, va exista posibilitatea de a elimina temporar limitarea electronică de viteză în cadrul unor evenimente speciale și cu sprijinul Rimac. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.