Locotenentul Mahdi Al-Husseini, pilot de elicopter în cadrul Corpului XVIII aeropurtat al armatei americane, spune că, în timp ce modelele de avioane și elicoptere au avansat constant în ultimii ani, pregătirea piloților în timpul zborului nu a făcut același lucru.
Realitatea virtuală și realitatea augmentată îi poate ajuta pe piloți să vadă cât de bine se descurcă în simulatoarele de la sol, dar nu există o soluție similară pentru a înregistra datele de pregătire în timp ce piloții sunt în aer. Cabinele de pilotaj sunt pline de instrumente și indicatori care să le spună piloților ce se întâmplă, dar este foarte dificil să se colecteze și apoi să se utilizeze ulterior aceste informații pentru a îmbunătăți performanța.
De asemenea, nu este ușor să se adauge hardware pentru a monitoriza performanța pilotului. Cabinele de pilotaj nu au fost concepute pentru acest lucru și, după cum a spus Al-Husseini, "este o problemă foarte importantă în domeniul militar, unde posibilitatea de a se conecta la o aeronavă reprezintă o preocupare uriașă pentru securitate".
Washingtonul trebuie să se grăbească, altfel va fi o catastrofă pentru SUA
Așa că Al-Husseini a inventat o soluție de rezolvare. În loc să încerce să integreze hardware și software nou în avionica avionului său, a instalat pur și simplu o cameră și a îndreptat-o spre panoul de instrumente. Imaginile video ale acesteia alimentează o rețea neuronală care utilizează recunoașterea obiectelor pentru a citi indicatoarele la fel ca un om. Rețeaua descifrează apoi modul în care se comportă pilotul. Piloții primesc feedback prin intermediul tabletei pe care piloții o atașează de obicei la piciorul drept în timpul zborului pentru a gestiona listele de verificare, hărțile etc.
Luni, judecătorii din cadrul Corpului XVIII Aeropurtat din Fort Bragg l-au ales pe Al-Husseini drept câștigător al celei mai recente competiții Dragon's Lair a unității, destinată tehnologiilor dezvoltate de soldați.
Al-Husseini a declarat că sistemul ar putea fi deosebit de util pentru a compara manevrele unui pilot cu cele din manual. Există standarde definite pentru aproape toate manevrele de către Forțele Aeriene, Marină, Armată sau, pe partea civilă, de către FAA.
China își înarmează cerul cu drone de atac electronic
"Toate acestea se întâmplă în mod dinamic, în timp ce pilotul pilotează aeronava, astfel încât, imediat ce termină o manevră, să poată înțelege dacă a îndeplinit sau nu standardele obiective", a spus el.
Sistemul este poate fi aplicat la aproape orice aeronavă cu instrumente clare. Mai mult, comandanții ar putea, de asemenea, să-l folosească pentru a lua decizii rapide cu privire la piloții care ar putea fi cei mai potriviți pentru anumite misiuni.
În multe privințe, sistemul lui Al-Husseini demonstrează cât de mult a progresat în ultimii doi ani domeniul recunoașterii vizuale a obiectelor, care a avut mult timp mai mult potențial decât valoare practică. Cercetătorii din 1966 credeau că învățarea unui sistem informatic să vadă și să recunoască modele și forme în lumea reală ar putea fi rezolvată în cadrul unui proiect de vară. După cum arată recentele incidente cu vehiculele care se conduc singure, vederea artificială rămâne o provocare foarte dificilă. De asemenea, arată că piloții umani probabil nu vor dispărea prea curând, chiar dacă armata a găsit unele utilizări limitate pentru elicopterele care zboară singure. Proiectul lui Al-Husseini arată că, într-un cadru limitat, viziunea artificială poate ajuta piloții umani să se descurce mai bine.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.