Un pilot militar a reinventat antrenamentele de zbor

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Tehnică revoluționară pentru antrenamentele piloților
Tehnică revoluționară pentru antrenamentele piloților

O idee inedită a unui pilot de elicopter al armatei ar putea schimba modul în care piloții din aviația militară și civilă își îmbunătățesc abilitățile de zbor. Aceasta ar putea chiar să ajute comandanții să selecteze mai bine piloții pentru misiuni specifice prin integrarea inteligenței artificiale în cabina de pilotaj. 

Locotenentul Mahdi Al-Husseini, pilot de elicopter în cadrul Corpului XVIII aeropurtat al armatei americane, spune că, în timp ce modelele de avioane și elicoptere au avansat constant în ultimii ani, pregătirea piloților în timpul zborului nu a făcut același lucru. 

Realitatea virtuală și realitatea augmentată îi poate ajuta pe piloți să vadă cât de bine se descurcă în simulatoarele de la sol, dar nu există o soluție similară pentru a înregistra datele de pregătire în timp ce piloții sunt în aer. Cabinele de pilotaj sunt pline de instrumente și indicatori care să le spună piloților ce se întâmplă, dar este foarte dificil să se colecteze și apoi să se utilizeze ulterior aceste informații pentru a îmbunătăți performanța. 

De asemenea, nu este ușor să se adauge hardware pentru a monitoriza performanța pilotului. Cabinele de pilotaj nu au fost concepute pentru acest lucru și, după cum a spus Al-Husseini, "este o problemă foarte importantă în domeniul militar, unde posibilitatea de a se conecta la o aeronavă reprezintă o preocupare uriașă pentru securitate". 

Washingtonul trebuie să se grăbească, altfel va fi o catastrofă pentru SUA

Așa că Al-Husseini a inventat o soluție de rezolvare. În loc să încerce să integreze hardware și software nou în avionica avionului său, a instalat pur și simplu o cameră și a îndreptat-o spre panoul de instrumente.  Imaginile video ale acesteia alimentează o rețea neuronală care utilizează recunoașterea obiectelor pentru a citi indicatoarele la fel ca un om. Rețeaua descifrează apoi modul în care se comportă pilotul. Piloții primesc feedback prin intermediul tabletei pe care piloții o atașează de obicei la piciorul drept în timpul zborului pentru a gestiona listele de verificare, hărțile etc.

Luni, judecătorii din cadrul Corpului XVIII Aeropurtat din Fort Bragg l-au ales pe Al-Husseini drept câștigător al celei mai recente competiții Dragon's Lair a unității, destinată tehnologiilor dezvoltate de soldați. 

Al-Husseini a declarat că sistemul ar putea fi deosebit de util pentru a compara manevrele unui pilot cu cele din manual. Există standarde definite pentru aproape toate manevrele de către Forțele Aeriene, Marină, Armată sau, pe partea civilă, de către FAA.

China își înarmează cerul cu drone de atac electronic

"Toate acestea se întâmplă în mod dinamic, în timp ce pilotul pilotează aeronava, astfel încât, imediat ce termină o manevră, să poată înțelege dacă a îndeplinit sau nu standardele obiective", a spus el. 

Sistemul este poate fi aplicat la aproape orice aeronavă cu instrumente clare. Mai mult, comandanții ar putea, de asemenea, să-l folosească pentru a lua decizii rapide cu privire la piloții care ar putea fi cei mai potriviți pentru anumite misiuni. 

În multe privințe, sistemul lui Al-Husseini demonstrează cât de mult a progresat în ultimii doi ani domeniul recunoașterii vizuale a obiectelor, care a avut mult timp mai mult potențial decât valoare practică. Cercetătorii din 1966 credeau că învățarea unui sistem informatic să vadă și să recunoască modele și forme în lumea reală ar putea fi rezolvată în cadrul unui proiect de vară. După cum arată recentele incidente cu vehiculele care se conduc singure, vederea artificială rămâne o provocare foarte dificilă. De asemenea, arată că piloții umani probabil nu vor dispărea prea curând, chiar dacă armata a găsit unele utilizări limitate pentru elicopterele care zboară singure. Proiectul lui Al-Husseini arată că, într-un cadru limitat, viziunea artificială poate ajuta piloții umani să se descurce mai bine.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9736
Diferența -0.0002
Zi precendentă 4.9738
USD
Azi 4.8269
Diferența 0.0052
Zi precendentă 4.8217
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9736 RON
USD flag1 USD = 4.8269 RON
GBP flag1 GBP = 5.9269 RON
CHF flag1 CHF = 5.2922 RON
AUD flag1 AUD = 2.9899 RON
DKK flag1 DKK = 0.6666 RON
CAD flag1 CAD = 3.3553 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4233 RON
SEK flag1 SEK = 0.4330 RON
XAU flag1 XAU = 414.0962 RON
Monede Crypto
1 BTC = 451561.42RON
1 ETH = 15675.12RON
1 LTC = 502.43RON
1 XRP = 11.02RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17093.32-0.15%
BET-BK3187.910.16%
BET-EF928.37-0.11%
BET-FI62289.210.01%
BET-NG1228.670.02%
BET-TR37693.61-0.15%
BET-TRN36638.13-0.15%
BET-XT1473.46-0.02%
BET-XT-TR3194.10-0.02%
BET-XT-TRN3111.25-0.02%
BETAeRO895.602.00%
BETPlus2527.04-0.16%
RTL38051.91-0.17%

Comunicate de presa

La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...

PLG / FOTO: Captură ecran
Delta Dunării / FOTO: Wikipedia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel