„Prin această achiziție, reunim două companii puternice, creând astfel un lider mondial în transport și logistică”, a declarat Jens Lund, CEO al DSV, companie fondată în 1976. Împreună, cele două companii, prezente în mai mult de peste 90 de țări, au o cifră de afaceri combinată de aproape 40 de miliarde de euro și aproximativ 147.000 de angajați. Astfel, ele vor figura printre greii acestui sector, alături de grupuri precum DHL, UPS sau Fedex.
O rețea feroviară îmbătrânită
Compania feroviară germană Deutsche Bahn (DB) a lansat la sfârșitul anului 2023 procedura de vânzare a filialei sale de logistică, cea mai profitabilă activitate a grupului, cu scopul de a contribui la reducerea colosalei sale datorii de peste 30 de miliarde de euro, în timp ce compania se confruntă cu o nevoie acută de investiții masive în rețeaua sa îmbătrânită, subminată de disfuncționalități.
DSV „planifică investiții de aproximativ un miliard de euro în Germania în următorii trei până la cinci ani”, a spus DB vineri într-un comunicat de presă. Șeful companiei, Richard Lutz, a precizat că reducerea datoriilor „va contribui substanțial la viabilitatea financiară” a societății publice de căi ferate, deținută 100% de statul german. „În următorii trei ani, accentul va fi pus pe îmbunătățirea structurală a infrastructurii, a operațiunilor feroviare și a profitabilității” grupului, adaugă el.
Pierdere de peste 2,3 miliarde euro
Deutsche Bahn a înregistrat o pierdere netă de 2,35 miliarde de euro anul trecut, înmulțită cu zece în decurs de un an. Vânzarea Schenker s-a jucat între DSV și un consorțiu condus de fondul CVC Capital Partners. „DSV a ieșit pe primul loc cu cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic pentru Deutsche Bahn”, a asigurat vineri operatorul public.
Temerile angajaților
Pepita financiară a DB, Schencker, a văzut însă cum profitul său operațional s-a prăbușit cu 38% într-un an, până la 1,1 miliarde de euro. De vină au fost tarifele de transport care s-au normalizat odată cu sfârșitul pandemiei de Covid-19.
Schenker are peste 70.000 de angajați și ocupă locul 4 în sectorul furnizorilor de servicii, imediat după DSV. Grupul danez a dobândit o nouă dimensiune după achiziționarea concurentului său elvețian Panalpina în 2019 pentru aproximativ 37 de miliarde de coroane (aproape 5 miliarde de euro). Grupul danez și-a asumat un angajament pe termen lung de a menține volumul de locuri de muncă la Schenker, după o fază inițială de reduceri de la 1.600 la 1.900 de locuri de muncă în Germania, potrivit cotidianului economic german Handelsblatt.
Reprezentanții personalului se tem de consecințe foarte grave, amenințarea afectând, potrivit acestora, 5.300 din cele 15.000 de locuri de muncă ale Schenker în Germania. Au demonstrat săptămâna aceasta pe mai multe site-uri ale grupului. Ei denunță o strategie pe termen scurt a Deutsche Bahn constând în separarea de o filială profitabilă într-un moment în care curățarea rețelei necesită posibilitatea de a injecta miliarde de euro în lucrare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.