Giganții Amazon și Alibaba, în pericol. Cine îi amenință

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
  • Un brand prea puțin cunoscut în Europa
  • Un brand prea puțin cunoscut în Europa

Necunoscut în Europa, Jingdong Mall sau mai simplu JD.com, vine tare în urma giganților Amazon și Alibaba. Cu emblema lui ciudată, dar amuzantă, al doilea cel mai mare site de comerț online din China este o vedetă în Asia. 

Publicitate

Peste 500 de milioane de chinezi vizitează regulat pagina de web a Jingdong Mall, care găzduiește un număr incalculabile de obiecte, de la canapele și cosmetice, la aparate foto, articole sport, fructe proaspete și chiar crustacee. Și totul livrat rapid. Acest Amazon chinez a bulversat lumea marilor distribuitori: o creștere de 24% a cifrei de afaceri în ultimul trimestru și o intrare agresivă în topul primelor 50 companii de resort din lume.

Totul a început în 1998, când inginerul Liu Qiangdong (alias Richard Liu) și-a deschis un magazin de electronice. ”Nu, cu siguranță nu a gândit în perspectivă. Ar fi găsit altă denumire compusă din silabele numelui său și cele ale numelui partenerei lui de viață de atunci. Și a ieșit jingdong. Străinii nu-l pot pronunța”, a relatat un salariat al firmei.

Un slogan simplu

La un moment dat, proaspătul om de afaceri și-a închis toate buticurile, mutându-le pe internet. O alegere corectă pentru o Chină unde între 300 și 400 milioane de locuitori căștiga cel puțin 15.000 de euro pe an. Unii mult mai mult. Pentru a-i atrage pe site-ul lui, Liu Qiangdong a mizat pe un slogan simplu: ”Zero toleranță la falsuri”.

Spre deosebire de Alibaba

Spre deosebire de Alibaba, care pune în relație directă consumatorii și vânzătorii, JD se comportă ca un adevărat distribuitor: el cumpără produsele înainte de a le revinde. De aici și problema stocării: grupul deține peste 500 de depozite în China. ”Chinezii nu au încredere în bunurile fabricate în țara lor. Prea mult scandaluri sanitare s-au înregistrat în ultimii ani”, explică analiștii, potrivit cărora ”produsele propuse de platformă sunt ceva mai scupe, dar sunt autentice, mai sigure și majoritatea provin din import”.

Citește și De Ziua celibatarilor, au bătut recordul la vânzări 

De altfel, compania exploatează această teamă de scandal sanitar, mizând tot mai mult pe comerțul alimentar. Precum rivalul Alibaba, JD a lansat un lanț de magazine fizice pe acest segment. ”7fresh” are de toate, de la pește, la legume și fructe. Clienții pot veni să cumpere direct din rafturi sau pot comanda, livrarea efectuându-se în mai puțin de 30 de minute. Un concept pentru care este nevoie de furnizori străini permanenți.

Precum Amazon

Un concept care mizează, de asemenea, pe un obiect: telefonul mobil. Pentru a capta atenția consumatorilor atașați de smartphone-urile lor, JD s-a aliat cu Tencent, mastodontul chinez al noilor tehnologii, proprietar al WeChat, o rețea socială care numără peste un miliard de utilizatori.

Citește și Amazon a găsit o nouă sursă de venit. Un breloc și multe chei

Chinezii îl folosesc pentru orice, inclusiv pentru a plăti. La fel ca Amazon cu ”Amazon go”, JD testează inclusiv magazinele fără casieri. Numai cu telefonul mobil, care se aplică pe dispozitivul aflat la intrare. Grație unei rețele de camere amplasate în tavan și de senzori ascunși printre raioane, magazinul detectează automat produsele așezate de clienți în cărucioare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.786
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.786
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7860 RON
GBP flag1 GBP = 6.0002 RON
CHF flag1 CHF = 5.3158 RON
AUD flag1 AUD = 2.9837 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3250 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4199 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 402.6698 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470216.46RON
1 ETH = 16637.81RON
1 LTC = 520.76RON
1 XRP = 10.89RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel