Producătorul italian de băuturi spirtoase, Campari Group, a marcat un moment istoric joi, anunțând finalizarea achiziției celebrei mărci franceze de coniac, Courvoisier, pentru frumoasa sumă de 1,08 miliarde de euro. Potrivit informațiilor furnizate de AFP, aceasta este cea mai importantă tranzacție din istoria companiei.
Într-un comunicat de presă, Campari a dezvăluit că va plăti o sumă suplimentară de până la 112 milioane de euro în 2029, sub rezerva atingerii anumitor obiective de vânzări în cursul anului 2028.
Acest anunț confirmă termenii unui acord convenit în luna februarie cu gigantul american al băuturilor spirtoase, Beam Suntory, privind preluarea întregii acțiuni la Beam Holding France, compania care deține prestigioasa marcă de coniac de lux, Courvoisier.
Campari Group deja deține o prezență semnificativă pe piața din Franța, având în vedere achiziționarea producătorului de lichior Grand Marnier în 2016, evaluată la 684 milioane de euro, urmată de preluarea coniacului Bisquit Dubouche în 2017, mărcilor de rom Trois Rivieres și La Mauny în 2019, șampaniei Lallier în 2020 și mărcii de lichior aromatizat Picon în 2022.
Fondată în 1828 de către Félix Courvoisier în Jarnac, Casa Courvoisier a devenit furnizorul oficial al împăratului Napoléon al III-lea, câștigându-și o reputație solidă pe parcursul secolelor.
Prin achiziția Courvoisier, Campari Group își propune să își extindă capacitățile de producție și îmbuteliere în Franța, consolidându-și în același timp prezența pe piața americană. Fondată în 1860, Campari a inițiat o serie de achiziții începând din 1995, transformându-se într-o companie multinațională prezentă în peste 190 de piețe, cu un portofoliu ce cuprinde peste 50 de mărci.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.