Inventatorul timişorean Puiu Câneparu a declarat, pentru AGERPRES, că totul a pornit de la o idee pe cât de simplă, pe atât de ingenioasă, inspirată din scrieri ale vechii Indii: "dacă iau un corp şi-l rotesc, datorită forţei centrifuge, el îşi poate pierde din greutate. În scrierile din India veche se spune că erau nişte nave care funcţionau pe baza forţei centrifuge destul de mare încât să anuleze forţa gravitaţională".
De mai bine de un an, ideea care nu i-a dat pace l-a făcut pe Puiu Câneparu că realizeze un dispozitiv pe care l-a adaptat mereu, până a ajuns la forma actuală a dispozitivului experimental compus dintr-un motor electric, un platou şi două piuliţe (greutăţi).
"Dacă învârt cele două greutăţi, ele se ridică datorită forţei centrifuge. Când lumea aude de antigravitaţie, crede că este ceva fabulos, dar nu este aşa. Aplicaţia poate fi utilizată la autovehiculele electrice, care au 2.000 kg, din care jumătate sunt acumulatorii. Dacă iau aceşti acumulatori şi realizez această construcţie, mai elaborată, pe care montez acumulatorii, ei se ridică şi îşi pierd greutatea. Maşina nu va mai cântări 2.000 de kg, ci doar o mie. Asta înseamnă că îi dublezi durata de activitate cu aceiaşi acumulatori. Se mai poate utiliza la drone, dar cel mai eficient este la avioane şi la rachete", a explicat inventatorul Puiu Câneparu.
El a detaliat că un avion care cântăreşte 300 tone, aproape jumătate este "ocupat" de combustibil. Dar dacă se pune kerosenul (combustibilul) în două incinte similare acestui prototip, dar mult mai complex, practic se anulează greutatea kerosenului, ceea ce înseamnă că durata activă de deplasare creşte cu circa 80%, iar distanţele de decolare şi aterizare se reduc.
"Cel mai mare avantaj s-ar dovedi în aplicaţia la rachetele cosmice, care cântăresc circa 2.000 de tone, din care 80% cântăreşte combustibilul necesar ridicării în atmosferă. Dacă reuşesc să reduc greutatea, cred că se poate face o mare economie. Invenţia este brevetată de şase luni. Am luat legătura şi cu NASA, care imediat m-a contactat. Sunt interesaţi, vor mai multe amănunte", a conchis inventatorul.
Puiu Câneparu este inginer cercetător, a lucrat zece ani la Universitatea Politehnica Timişoara, apoi la institutul ISIM Timişoara, ca director de producţie, iar acum este inspector la o firmă de profil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.