Discrepanța aceste cerințe vine în contextul în care în cadrul summit-ului politicienii au încercat să restricționeze și mai mult accesul Chinei la a doua cea mai mare piață auto din lume.
William Li, care a luat cuvântul în cadrul evenimentului desfășurat la Universitatea Harvard, a declarat că dezvoltarea rapidă a vehiculelor electrice în China a fost rezultatul unei piețe "deschise și competitive", unde "toate produsele sunt binevenite, indiferent de mărcile sau originile lor", conform Reuters.
El a menționat succesul Tesla în China, unde producătorul auto al miliardarului Elon Musk a vândut 1,36 milioane de vehicule electrice în ultimii trei ani, adăugând că prezența sa a stimulat succesul vehiculelor electrice și a dinamizat industria.
"Concurența va duce la investiții mai mari, un timp mai lung pentru a atinge pragul de rentabilitate, o marjă mai mică pentru greșeli și șanse mai mici de succes", a spus Li.
"Cu toate acestea, nu ne așteptăm ca țara noastră să adopte politici care să protejeze jucătorii interni, deoarece vedem și cealaltă față a monedei, în care deschiderea va aduce în cele din urmă beneficii industriilor și sustenabilității și va face ca cele mai bune companii să fie și mai bune."
Tensiunile cresc între China și Occident din cauza exporturilor chineze de vehicule electrice, despre care Washingtonul și Bruxelles-ul spun că sunt puternic subvenționate de stat și ar putea dăuna producătorilor autohtoni.
O investigație a Uniunii Europene asupra celor mai mari producători chinezi de vehicule electrice, precum BYD, Geely și SAIC, ar putea duce la aplicarea de tarife din cauza subvențiilor.
Puține vehicule electrice chinezești sunt vândute pe piața americană, unde se confruntă deja cu tarife vamale ridicate. Cel mai mare producător de vehicule electrice din China, BYD, a declarat că nu intenționează să își vândă mașinile aici.
Președintele Joe Biden ia în considerare majorarea tarifelor pentru EV-urile chinezești, au declarat pentru Reuters directori din industria auto. Senatorul republican Marco Rubio și senatorul democrat Sherrod Brown au evidențiat preocupările legate de modelele electrice chinezești ieftine, inclusiv din motive de securitate națională.
Li a declarat că Nio a studiat fezabilitatea de a vinde în SUA pe bază trimestrială. Pe piața chineză, cu o gamă de produse cu prețuri începând de la 298.000 de yuani (42.000 de dolari) pentru segmentul premium, producătorul auto a vândut 30.053 de EV-uri în primele trei luni, comparativ cu 132.420 de vehicule vândute de Tesla.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.