Un avion al companiei aeriene elveţiene Swiss a zburat vineri de la Zurich la Miami şi a devenit prima aeronavă din lume care a folosit un strat protector asemănător "pielii de rechin", care reduce consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon, informează Reuters.
"Vom continua să investim consistent în astfel de soluţii sustenabile", a declarat directorul executiv al companiei elveţiene, Dieter Vranckx.
Acea peliculă transparentă aplicată peste fuselaj reduce semnificativ rezistenţa la înaintare, iar compania Swiss, deţinută de operatorul german Lufthansa, a anunţat în luna februarie că noul material va ajuta zborurile aeriene să devină cu 1% mai economice în ceea ce priveşte consumul de carburant.
Noua tehnologie, dezvoltată în virtutea unui parteneriat între Lufthansa Technik şi producătorul german de produse chimice BASF, imită caracteristicile hidrodinamice ale pielii de rechin.
Toate cele 12 aeronave Boeing 777 deţinute de compania Swiss vor fi echipate gradual cu acest material.
Citește și Companie aerienă: Epoca zborurilor de 10 euro a luat sfârșit
Directorul executiv al companiei Ryanair, Michael O'Leary, a declarat că epoca biletelor de 10 euro s-a încheiat. Ryanair nu va mai oferi zboruri la prețuri foarte mici din cauza scumpirii combustibilului, a recunoscut șeful companiei aeriene de tip low-cost.
Tariful mediu al companiei aeriene va crește de la aproximativ 40 de euro anul trecut la aproximativ 50 de euro în următorii cinci ani, a declarat Michael O'Leary pentru BBC.
El a spus că este convins că oamenii vor continua să zboare frecvent, în ciuda creșterii prețului.
"Nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani"
„Nu există nicio îndoială că, la capătul inferior al pieței, tarifele noastre promoționale cu adevărat ieftine - tarifele de un euro, tarifele de 0,99 euro, chiar și cele de 9,99 euro - cred că nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani", a declarat O'Leary la BBC. Citește mai departe AICI
Citește și Airbus A321 XLR a efectuat primul său zbor! Reușită totală VIDEO
Airbus prezintă A321 XLR ca pe un model care va schimba regulile jocului în cadrul flotei sale de aeronave cu fuselaj îngust, permițând companiilor aeriene să deservească în mod rentabil rutele de cursă lungă puțin circulate, în loc să forțeze pasagerii să zboare prin hub-uri cu fuselaj larg.
Aeronava poate parcurge 8.700 km, cu 15% mai mult decât cel mai bun avion cu un singur culoar din prezent, ceea ce ar putea permite companiilor aeriene să zboare pe rute precum Houston-Santiago, New York-Roma sau Tokyo-Sydney fără a suporta costurile unui avion mare.
Autonomia suplimentară este posibilă prin adăugarea unui nou rezervor de combustibil central din spate, turnat în partea inferioară a fuselajului. Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.