Totuși, aceste taxe sunt provizorii, cu o durată de patru luni, timp în care este așteaptă continuarea discuțiilor dintre cele două părți, relatează Reuters.
Taxele provizorii ale Comisiei Europene, cuprinse între 17,4 % și 37,6 % , sunt menite să prevină ceea ce președinta executivului, Ursula von der Leyen, a declarat a fi o amenințare asupra pieței auto europene din cauza vehiculelor electrice chineze ieftine bazate pe subvenții de stat.
Măsurile stabilite într-un document de 208 pagini publicat joi, sunt aproape aceleași cu cele anunțate de Comisie la 12 iunie. Beijingul a declarat atunci că va lua "toate măsurile necesare" pentru a proteja interesele Chinei, ajungând, în cele din urmă, la amenințări privind declanșarea unui război comercial.
Acestea represalii ale Beijingului ar putea include taxe asupra exporturilor către China de produse precum coniacul francez sau carnea de porc din Spania.
Șeful comerțului din UE, Valdis Dombrovskis, a declarat că nu există niciun motiv pentru care China să riposteze. "Scopul nostru este să asigurăm o concurență loială și condiții de concurență echitabile", a declarat el într-un interviu acordat Bloomberg.
Ancheta antisubvenții a UE este încă în derulare, mai are aproape patru luni până la final. La sfârșitul acesteia, Comisia Europeană ar putea propune taxe definitive, care se aplică de obicei timp de cinci ani.
"Aceste discuții cu China sunt în curs de desfășurare și, într-adevăr, în cazul în care apare o soluție reciproc avantajoasă, putem găsi, de asemenea, modalități de a nu aplica, la sfârșitul zilei, taxele", a declarat Dombrovskis.
Ministerul Comerțului din China a declarat joi că ambele părți au purtat până acum mai multe runde de discuții tehnice privind taxele pe această temă.
"Sperăm că părțile europene și chineze vor merge în aceeași direcție, vor da dovadă de sinceritate și vor avansa cu procesul de consultare cât mai curând posibil", a declarat He Yadong, un purtător de cuvânt al ministerului.
BYD se confruntă cu taxe de 17,4%, Geely 19,9% și SAIC 37,6%, a declarat joi UE. Acestea se adaugă la taxa standard de 10% aplicată de UE importurilor de automobile.
Companiile considerate cooperante în ancheta împotriva subvențiilor, inclusiv producătorii auto occidentali Tesla și BMW, vor fi supuse unor taxe de 20,8%, iar cele care nu au cooperat, vor încasa taxe de 37,6%.
Producătorii chinezi de vehicule electrice vor trebui să decidă dacă să absoarbă taxele din propriile venituri sau să crească prețurile pentru a acoperi miliardele de dolari în noi costuri la granițele europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.