Uniunea Europeană se pregăteşte să adopte cadrul legal pentru intrarea în vigoare a noilor norme de poluare Euro 7, pe care trebuie să le respecte toţi producătorii de automobile prezenţi pe piaţa comunitară. Cum însă nu toate ţările membre au fost de acord cu propunerile iniţiale ale Comisiei Europene, preşedinţia spaniolă a Consiliului UE a prezentat ieri un nou proiect legat de normele de poluare auto, care nu vor mai fi atât de stricte - aşa cum îşi dorea executivul comunitar.
În urma presiunilor exercitate de mai multe ţări, printre care şi România, miniştrii industriei ai celor 27 au votat o versiune diluată a normelor privind emisiile gazelor de eşapament, pentru a nu creşte prea mult preţurile maşinilor şi a nu frâna investiţiile în cele electrice.
Proiectul păstrează practic neschimbate limitele de emisii şi condiţiile de testare a autoturismelor şi utilitarelor uşoare la nivelul normelor Euro 6, dar vor exista limite mai mici pentru camioane şi vehicule grele şi noi limite de emisii de particule pentru frâne şi anvelope.
Ministrul italian Adolfo Urso a salutat compromisul, apreciind că a fost salvată producţia automobilelor de serie mică, precum Ferrari, Lamborghini sau Maseratti - notează Reuters. Comisia Europeană intenţiona să reducă semnificativ emisiile de oxid de azot şi de particule fine ale vehiculelor, în condiţiile în care poluarea aerului este responsabilă pentru 70.000 de decese pe an în Uniune. Textul final al propunerii trebuie negociat cu Parlamentul European, informează Rador Radio România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.