Autoritate pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, creată de UE

DCBusiness Team |
Data publicării:
Autoritate pentru prevenirea spălării banilor și finanțarea terorismului
Autoritate pentru prevenirea spălării banilor și finanțarea terorismului

Consiliul European (CE) și Parlamentul European (PE) au ajuns la un acord provizoriu cu privire la crearea unei noi autorități europene pentru combaterea spălării banilor și finanțării terorismului Anti-Money Laundering Act (AMLA) - elementul central al pachetului de măsuri împotriva spălării banilor, care vizează protejarea cetățenilor UE și a sistemului financiar al UE împotriva spălării banilor și finanțării terorismului.

AMLA va avea competențe de supraveghere directă și indirectă asupra entităților obligate cu risc ridicat din sectorul financiar. 

Având în vedere natura transfrontalieră a criminalității financiare, noua autoritate va spori eficiența cadrului de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului Anti-Money Laundering/Combating the Financing of Terrorism (AML/CFT), prin crearea unui mecanism integrat cu autoritățile naționale de supraveghere pentru a se asigura că entitățile obligate respectă obligațiile legate de AML/CFT în sectorul financiar. AMLA va avea, de asemenea, un rol de sprijin în ceea ce privește sectoarele nefinanciare și va coordona unitățile de informații financiare din statele membre.

În plus față de competențele de supraveghere și pentru a asigura conformitatea, în cazul unor încălcări grave, sistematice sau repetate ale cerințelor direct aplicabile, autoritatea va impune sancțiuni pecuniare entităților obligate selectate.

Competențe de supraveghere

Acordul provizoriu adaugă competențe la AMLA pentru a supraveghea direct anumite tipuri de instituții de credit și financiare, inclusiv furnizorii de servicii de criptomonede, în cazul în care acestea sunt considerate de risc ridicat sau operează la nivel transfrontalier.

AMLA va efectua o selecție a instituțiilor de credit și financiare care reprezintă un risc ridicat în mai multe state membre. Entitățile obligate selectate vor fi supravegheate de echipe comune de supraveghere conduse de AMLA, care vor efectua, printre altele, evaluări și inspecții. Acordul încredințează autorității să supravegheze până la 40 de grupuri și entități în cadrul primului proces de selecție.

Pentru entitățile obligate neselectate, supravegherea AML/CFT va rămâne în principal la nivel național.

În ceea ce privește sectorul nefinanciar, AMLA va avea un rol de sprijin, efectuând evaluări și investigând posibilele încălcări în aplicarea cadrului AML/CFT. AMLA va avea competența de a emite recomandări fără caracter obligatoriu. Autoritățile naționale de supraveghere vor putea înființa în mod voluntar un colegiu pentru o entitate nefinanciară care își desfășoară activitatea la nivel transfrontalier, dacă se consideră necesar.

Acordul provizoriu extinde domeniul de aplicare și conținutul bazei de date de supraveghere a AMLA, solicitând autorității să înființeze și să țină la zi o bază de date centrală cu informații relevante pentru sistemul de supraveghere AML/CFT.

Sancțiuni financiare specifice

Autoritatea va monitoriza faptul că entitățile obligate selectate dispun de politici și proceduri interne pentru a asigura punerea în aplicare a sancțiunilor financiare țintite de înghețare a activelor și de confiscare.

Guvernanță

AMLA va avea un consiliu general compus din reprezentanți ai autorităților de supraveghere și ai unităților de informații financiare din toate statele membre, precum și un consiliu executiv, care va fi organul de conducere al AMLA, compus din președintele Autorității și cinci membri independenți cu normă întreagă.

Consiliul și Parlamentul au eliminat dreptul de veto al Comisiei cu privire la unele dintre competențele consiliului executiv, în special competențele bugetare ale acestuia.

Denunțarea de infracțiuni

Acordul provizoriu introduce un mecanism consolidat de denunțare a neregulilor. În ceea ce privește entitățile obligate, AMLA se va ocupa numai de rapoartele care provin din sectorul financiar. De asemenea, aceasta va putea să se ocupe de raportări din partea angajaților autorităților naționale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9773
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9773
USD
Azi 4.7543
Diferența -0.0128
Zi precendentă 4.7671
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9773 RON
USD flag1 USD = 4.7543 RON
GBP flag1 GBP = 6.0152 RON
CHF flag1 CHF = 5.2911 RON
AUD flag1 AUD = 3.0373 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3500 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0316 RON
NOK flag1 NOK = 0.4282 RON
SEK flag1 SEK = 0.4468 RON
XAU flag1 XAU = 447.9253 RON
Monede Crypto
1 BTC = 454187.93RON
1 ETH = 12752.89RON
1 LTC = 583.50RON
1 XRP = 11.66RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17585.910.35%
BET-BK3319.930.36%
BET-EF958.970.29%
BET-FI62160.57-0.01%
BET-NG1279.420.01%
BET-TR38779.880.35%
BET-TRN37693.920.35%
BET-XT1509.030.29%
BET-XT-TR3271.210.29%
BET-XT-TRN3186.380.29%
BETAeRO864.14-0.47%
BETPlus2594.780.34%
RTL39142.380.31%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel