Negociatorii din statele membre UE şi Parlamentul European, care trebuie să aprobe noua legislaţie, precum şi Comisia Europeană, care elaborează noile legi, au convenit că producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce va face imposibilă vânzarea noilor autoturisme pe benzină şi motorină în blocul comunitar.
"Acest acord reprezintă o veste bună pentru şoferi ... maşinile noi cu emisii zero vor deveni mai ieftine, mai disponibile şi mai accesibile tuturor", a afirmat liderul negociatorilor de la Parlamentul European, Jan Huitema.
La rândul său, vicepreşedintele executiv pentru Pactul verde european, Frans Timmermans, a declarat că acordul transmite un semnal puternic industriei şi consumatorilor.
"Europa adoptă trecerea la mobilitatea cu zero emisii", a adăugat oficialul european.
Acordul include o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, faţă de nivelul din 2021, o ţintă mult mai ambiţioasă decât actualul obiectiv, care prevedea o reducere cu 37,5%. Noile vehicule comerciale trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, şi una cu 55% până în 2030.
Pe fondul sporirii presiunilor autorităţilor de reglementare, şeful brandului Volkswagen, Thomas Schaefer, a anunţat că din 2033 brandul va produce doar maşini electrice în Europa.
Mercedes-Benz se retrage din Rusia
Producătorul auto de maşini premium Mercedes-Benz a anunţat miercuri că se va retrage de pe piaţa rusă şi vinde unui investitor local acţiunile subsidiarelor sale industriale şi financiare, transmite Reuters.
Decizia vine după ce, luna aceasta, grupul nipon Nissan informase că va înregistra pierderi de 687 milioane de dolari în urma cedării afacerii din Rusia, contra sumei de un euro, unei entităţi deţinute de stat, după ce, anterior, partenerul de alianţă Renault anunţarea vânzarea participaţiei majoritare deţinute la Avtovaz cu o rublă.
Mercedes-Benz Russia a precizat că acţiunile subsidiarelor locale vor fi vândute unui dealer auto - Avtodom. Un purtător de cuvânt al Mercedes a declarat că participaţia de 15% deţinută de companie la producătorul rus de camioane Kamaz nu va fi afectată de această tranzacţie şi ar urma să fie transferată anul acesta către Daimler Truck, aşa cum era planificat.
Directorul financiar al Mercedes, Harald Wilhelm, a explicat că tranzacţia nu ar urma să aibă efecte semnificative asupra profitabilităţii grupului german, dincolo de cele raportate în trimestrele precedente.
"Finalizarea tranzacţiei depinde de aprobarea autorităţilor şi implementarea condiţiilor contractuale convenite", a adăugat oficialul.
Atât Nissan, cât şi Renault, au inclus clauze de răscumpărare în termen de şase ani. Publicaţia rusă Vedomosti susţine, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că acordul încheiat de Mercedes ar putea include o clauză similară.
Avtodom a informat că va selecta un partener din domeniul tehnologiei pentru a continua operarea facilităţilor de producţie de la Esipovo, la nord-vest de Moscova, unde Mercedes-Benz are o fabrică.
După invadarea Ucrainei de către Rusia, Mercedes a suspendat la începutul lunii martie fabricarea de autovehicule pe piaţa rusă.
Conform datelor Association of European Businesses (AEB), în primele nouă luni din 2022, au fost vândute 9.558 de vehicule Mercedes în Rusia, un declin de 72,8% faţă de anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.