Publicitate
„Regulile App Store încalcă Regulamentul privind piețele digitale (DMA), deoarece îi împiedică pe dezvoltatorii de aplicații să direcționeze consumatorii către canale de distribuție alternative pentru oferte și conținut”, a estimat Bruxelles-ul într-un „aviz preliminar”, relatează Boursorama citând AFP.
Un ecosistem închis
Apple și-a construit succesul pe un ecosistem închis în jurul celebrelor iPhone și iPad, controlând toți parametrii, o filozofie ce vine în contradicție totală cu regulile europene de concurență. Grupul californian se apără invocând cerințe de securitate și confort sporit pentru utilizatorii săi.
„În ultimele luni, Apple a făcut o serie de modificări pentru a se conforma cerințelor DMA (...) Suntem convinși că propunerile noastre respectă legislația europeană”, a reacționat compania. „Toți dezvoltatorii din UE activi pe AppStore au capacitatea de a folosi funcțiile pe care le-am introdus, inclusiv de a direcționa utilizatorii către un site de internet pentru a face achiziții”, a adăugat Apple în răspunsul său.
Un pas crucial
Avizul publicat luni constituie o premieră conform noilor reguli de concurență introduse de DMA, devenite obligatorii la începutul lunii martie. Este un pas crucial, în urma deschiderii unei anchete pe 25 martie. Apple își poate exercita acum dreptul la apărare având acces la dosar și va putea răspunde în scris la concluziile preliminare.
Dacă acestea se vor confirma, Comisia poate adopta adopta o decizie finală de nerespectare până la sfârșitul lunii martie 2025. Numai după aceea Apple ar putea fi amendată cu până la 10% din cifra de afaceri globală - adică peste 30 de miliarde de euro, raportat la vânzările de anul trecut.
O amendă de 1,8 miliarde euro
Bruxelles-ul s-a dotat, de asemenea, cu puterea de a-i desființa pe infractori, o armă de descurajare. Conform DMA, „companiile care își distribuie aplicațiile prin Apple App Store trebuie să poată, în mod gratuit, să-i informeze pe clienți în legătură cu oportunitățile alternative de cumpărare mai ieftine, să-i poată direcționa către aceste oferte și să le permită să facă achiziții”, a explicat Comisia.
Totuși, Bruxelles-ul consideră că, deocamdată, nu este cazul, în ciuda avertismentelor repetate din partea UE și a modificărilor aduse de Apple. Este o veche dispută între gigantul american și Comisie, organul de supraveghere a concurenței din UE.
Din motive similare, grupul Cupertino a fost deja amendat cu 1,8 miliarde de euro de către Comisie la începutul lunii martie, în urma unei anchete deschise în iunie 2020, după o plângere a platformei de streaming de muzică Spotify.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.