Publicitate
Comisia Europeană a declarat că "suspectează" că diverse practici ale celor trei companii "nu respectă în mod eficient" Legea privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare la începutul acestei luni.
În cazul în care sondajele vor constata "lipsa de conformitate deplină", acestea ar putea fi pasibile de "amenzi grele", a declarat comisarul european Thierry Breton, conform CNN.
DMA impune ca platformele online dominante să ofere utilizatorilor mai multe opțiuni și rivalilor mai multe oportunități de a concura. Legea se aplică în prezent celor trei giganți tehnologici care fac obiectul anchetei, precum și Amazon, Microsoft și TikTok, deținută de ByteDance.
Până la jumătatea lunii mai, lista ar putea include, de asemenea, platforma X a lui Elon Musk și Booking.com, arată comunicatul emis de CE.
Încălcările noii legi pot duce la sancțiuni severe, inclusiv amenzi de până la 10% din veniturile globale ale unei companii și de până la 20% în cazul infracțiunilor repetate. Pentru cele mai multe dintre companiile reglementate, acest lucru s-ar traduce în zeci de miliarde de dolari.
Printre practicile pe care Comisia Europeană le investighează se numără ceea ce aceasta numește abordarea Meta "pay or consent" (plătește sau dă-ți acordul).
În luna octombrie a anului trecut, Meta (META) a lansat un serviciu denumit "Abonament fără reclame", care permite utilizatorilor europeni de Facebook și Instagram să plătească până la 12,99 euro (14 dolari) pe lună pentru versiuni fără reclame.
"Comisia este îngrijorată de faptul că alegerea impusă de modelul "pay or consent" al Meta ar putea să nu ofere o alternativă reală în cazul în care utilizatorii nu își dau consimțământul, nereușind astfel să atingă obiectivul de a preveni acumularea de date personale de către (marile companii)", a precizat organismul într-un comunicat.
Un purtător de cuvânt al Meta a răspuns: "Abonamentele ca alternativă la publicitate sunt un model de afaceri bine stabilit în multe industrii, iar noi l-am conceput pentru a răspunde mai multor obligații de reglementare care se suprapun, inclusiv DMA. Vom continua să colaborăm în mod constructiv cu Comisia".
UE analizează, de asemenea, magazinele de aplicații operate de Apple și Google. DMA afirmă că marile platforme digitale trebuie să permită dezvoltatorilor de aplicații să "îndrume" consumatorii către oferte din afara celor două magazine dominante, în mod gratuit.
Printre alte motive de îngrijorare, UE suspectează că Apple și Alphabet, compania mamă a Google, că îngrădesc capacitatea dezvoltatorilor "de a comunica liber (cu utilizatorii finali) și de a promova oferte și de a încheia direct contracte, inclusiv prin impunerea de diverse taxe", a precizat Comisia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.